اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 15 January 2019
قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر اعلام کرد:
قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر اعلام کرد: ۲۴۵ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده‌، ولی با توجه مشکلاتی مانند عدم اختصاص انشعابات، افزایش قیمت مصالح و غیره به متقاضیان تحویل داده نشده‌اند.

اتمام ۲۴۵ هزار واحد مسکن مهربه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر در نشست خبری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری که امروز سومین روز برگزاری‌اش را در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران پشت سر می‌گذارد، بابیان اینکه طی ۱۱ سال گذشته برای ساخت  ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در قالب مسکن مهر برنامه‌ریزی‌شده است تصریح کرد: از این تعداد ۱ میلیون و ۹۸۶ هزار واحد عملیات ساختان به پایان رسیده و ۱ میلیون و ۷۴۰ هزار واحد نیز به متقاضیان تحویل داده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم دولت تدبیر و امید از تکمیل مسکن مهر یک میلیون و ۱۰۵ هزار واحد بوده است، افزود: سالانه بیش از ۲۰۰ هزار واحد در دولت‌های دهم و یازدهم تکمیل و به متقاضیان تحویل‌شده است.

اصغری مهرآبادی با تأکید بر اینکه واحدهای باقی‌مانده نیز به‌طورقطع تکمیل خواهند شد، ادامه داد: واحدهایی که باقی‌مانده‌اند شامل دودسته تکمیل‌شده بدون خدمات زیربنایی و تکمیل‌نشده با پیشرفت ۶۱ درصدی هستند.

وی ادامه داد: ۲۴۵ هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده‌، ولی با توجه مشکلاتی مانند عدم اختصاص انشعابات، افزایش قیمت مصالح و غیره به متقاضیان تحویل داده نشده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۱۵ هزار واحد دیگر نیز پیشرفت ۶۱ درصدی داشته‌اند که یا دارای پرونده قضایی هستند و یا معارض دارند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: مسکن مهر در حجم بسیار بالایی ساخته شد که در بیش از ۱۱۰۰ شهر این پروژه گسترش یافت.

اصغری مهرآبادی بابیان اینکه از ۱۱۲ هزار واحد تعاونی‌های مسکن مهر باقی‌مانده، ۶۱ هزار واحد آن دارای پرونده قضایی است، گفت:طبق توافقی که با قوه قضایی صورت گرفته است برای تسریع در تحویل این تعداد واحد به متقاضیان تصمیم بر آن است تا پرونده تعاونی‌های مسکن مهر به‌صورت خارج از نوبت در دادسراهای قضایی پیگیری شود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده ۵۷ هزار واحد بدون متقاضی مسکن مهر به کمیته امداد و بهزیستی تحویل داده خواهد شد، افزود: امیدوار هستیم که این تعداد از واحد را ارگان‌های حمایتی بتوانند جذب کنند و آن‌ها را به اتمام برسانند.

اصغری مهرآبادی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پروژه‌های بدون معارض مسکن مهر تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد.

وی بابیان اینکه همه منابع وزارت راه و شهرسازی بر اساس دستور وزیر راه و  شهرسازی برای اتمام و تحویل مساکن مهر بسیج شده است اظهار کرد:نزدیک به ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های بدون متقاضی تاکنون هزینه شده که از محل تسهیلات بانکی این میزان برای اتمام این پروژه‌ها تأمین مالی شده است.

اصغری مهرآبادی با اشاره به اینکه باوجودآنکه وزیر سابق راه و شهرسازی اعتقادی به مسکن مهر نداشت ولی در این حوزه تلاش‌های بسیاری کرد تا این پروژه به اتمام برسد، افزود: در زمان دکتر آخوندی بیش از یک‌میلیون واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده شد البته باید توجه کرد که وزیر جدید راه و  شهرسازی اصلاً به اینکه پروژه ایراد داشته یا خیر، ورود نکرد و تأکید ایشان این است که حتماً تلاش کنیم پروژه به پایان برسد.

وی از ایده مردمی بودن پروژه مسکن مهر دفاع کرده و ادامه داد: ۸۵۰ هزار واحد توسط مالکین، ۲۶۲ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، ۵۵۰ هزار واحد به‌صورت سه‌جانبه و ۸۴۰ هزار واحد توسط تعاونی‌ها ساخته می‌شود؛ بنابراین اعتقاد ندارم که مسکن مهر پروژه دولتی است ولی دولت برای اینکه به پیشرفت کارها کمک کند به این طرح ورود کرد که اگر این کار صورت نمی‌گرفت، قطعاً پروژه سامان نمی‌یافت.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد رقم بازگشت اقساط تسهیلات مسکن مهر نیز گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر بازگشت داده‌شده که بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

اصغری مهرآبادی گفت: برای تأمین اعتبارات موردنیاز مسکن مهر به هماهنگی‌های خوبی دست‌یافته‌ایم و امیدواریم با تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی مشکلات حل شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: