اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 15 January 2019
سرهنگ آذرنیا
سرپرست کاروان خانواده شهدا و ايثارگران نزاجا،گفت: سرکشی از خانواده معظم شهدا، مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند نسل جوان جامعه را با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا کند.

فرهنگ ایثار و شهادت را  با سرکشی از خانواده های شهدا نهادینه کنیم

خبرنگار: وجیهه مرادی

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، سرهنگ حمید آذرنیا سرپرست کاروان خانواده شهدا و ايثارگران نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: خدمت به خانواده های شهدا سعادتی است که  خداوند متعال نصیب ما نموده است چرا که با خدمت به این خانوادها می توان یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را همواره زنده نگه داشت.

سرهنگ آذرنیا در ادامه گفت: از تعداد خانواده های شهدا تنها توانسته ایم 26 هزار خانواده را طی بیست سال گذشته و فقط برای یک بار به اماکن تفریحی و یا زیارتی ببریم و با تمام توان سعی نموده ایم از حداقل امکانات، حداکثر خدمات را ارائه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 22 هزار خانواده شهدای ارتش هنوز از خدمات زیارتی و تفریحی استفاده ننموده اند تصریح کرد: خانواده های شهدا از اینکه نمی توانیم خدمات کاملی را برای همه ارائه دهیم گله مند هستند.

سرهنگ آذرنیا در ادامه افزود: با هماهنگی امیر حیدری و سرهنگ پاشاپور در حد توان سعی داشته ایم که بهترین خدمات را به این عزیزان ارائه داده و سفر لذت بخشی را برای آنان رقم بزنیم.

آذرنیا اظهار داشت: از سال 77 تا کنون ارتش به سهم خود در ارائه خدمت به خانواده های شهدا و جانبازان و آزادگان از سراسر کشور تلاش نموده و سالانه 5 سفر به مشهد مقدس و 4 سفر به خزر آباد ساری و گوهرباران داریم که 5 هزار نفر را پوشش می دهد .

آذرنیا ادامه داد: سرکشی از خانواده معظم شهدا، مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند نسل جوان جامعه را با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا کند.

وی گفت:نهادینه کردن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه تمامی مسئولان است و همگی باید در این مسیر مقدس گام برداریم.

آذرنیا با اشاره به فداکاری‌ها و از جان گذشتگی شهدا، گفت: شهیدان گرانقدر بدون هیچ چشمداشتی در سختترین شرایط برای حفظ و حراست از این آب و خاک جنگیدند و از آرمانهای نظام دفاع کردند بنابراین ما نیز باید برای شاد کردن دل خانواده های این عزیزان حتی برای یک لحظه، احساس دلگرمی بیشتری در بین این خانواده ها ایجاد کنیم.

وی در ادامه گفت: افتخار من این است که 20 سال خادم خانواده های شهدا بوده ام و بهترین دوران خدمت را در بین این عزیزان گذرانده ام .

سرپرست کاروان خانواده های شهدا و ايثارگران ارتش ادامه داد:  همواره به همکاران خود توصیه کرده ام، اگه امکانات خوبی برای ارائه به خانواده های شهدا نداریم اما با رفتار خوب کاری کنید که وقت رفتن با روی گشاده و راضی از حضور در این سفرها از ما جدا شوند و سفر به یادماندنی را برای آنها رقم بزنیم.

 



نام:
ایمیل:
* نظر: