اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۷ - 15 January 2019
سرلشکر جعفری اعلام کرد:
فرمانده کل سپاه در آیین افتتاح ۵۴۰۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه گفت : در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

افتتاح ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سراسر کشور

به گزارش عصرپرس، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز( سه شنبه ۲۵ دی ماه)  در آیین افتتاحیه ۵ هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه که از طریق ویدئو کنفرانس و به طور همزمان در مجتمع فرهنگی غدیر برگزار شد ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت،  اظهار کرد : آرامش ، امنیت و اقتدار امروز ما مرهون مجاهدت های شهدا و جانفشانی رزمندگانی است که هنوز هم در گوشه و کنار کشور در حال تلاش و مجاهدت هستند.

سرلشکر جعفری با اشاره به اقدامات و ماموریت های نیروی زمینی سپاه در برقراری امنیت کشور، اظهار کرد : نیروی زمینی سپاه امروز با اقتداری بی نظیر برای دفاع از مرزهای کشور  و در راه برقراری امنیت، در سخت ترین شرایط و صعب العبور ترین مناطق جغرافیایی کشور تلاش می‌کند و بحمدالله این تلاش ها نتایج مفید، موثر و چشمگیری  داشته است.

وی  برقراری امنیت ، رفع محرومیت و اقدامات اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی را رویکرد نیروی زمینی سپاه در برقراری امنیت و رفع محرومیت عنوان و تصریح کرد :  با وجود اینکه ماموریت نیروی زمینی سپاه برقراری امنیت است ، اما تفاوت و وجه تمایز سپاه با سایر نیروهای مسلح دنیا  این است که محور اصلی فعالیت‌هاو انجام ماموریت های سپاه در تمامی بخش ها مردم هستند.

فرمانده کل سپاه در ادامه خاطرنشان کرد : امروز بیش از ۲۰ هزار بسیجی در قالب سازمان‌های مختلف مردمی در شمال غرب و جنوب شرق کشور در حال کمک به نیروی زمینی سپاه در برقراری امنیت هستند و این مهم با سازماندهی و هدایت نیروی زمینی سپاه صورت گرفته است.

وی افزود : ما برای برقراری امنیت مسیری را که چندین سال است قانون نقش پذیری و مشارکت مردم آغاز شده است را تداوم می‌دهیم تا شاهد برقراری هرچه بیشتر امنیت پایدار باشیم.

فرمانده کل سپاه یادآور شد :برغم تلاش های بسیاری که در رفع محرومیت پس از سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته و فاصله بین فقیر و غنی در کشور بسیار کمتر از پیش از انقلاب است،  اما همچنان شاهد محرومیت در برخی مناطق کشور هستیم و باید تلاش کنیم تا محرومیت در تمامی نقاط کشور رفع شود.

وی افزود: در صورتی که بتوانیم روش های توسعه و پیشرفت اسلامی را تغییر دهیم به طور قطع سرعت رفع محرومیت بیشتر خواهد شد همچنین در صورت اختصاص منابع بیشتر برای رفع محرومیت در نقاط کم برخوردار ،به طور قطع با سرعت بیشتری شاهد رفع محرومیت در این مناطق خواهیم بود.

سرلشکر جعفری اقدامات سپاه و بسیج در راستای محرومیت زدایی را کمک به دولت در رفع محرومیت  و خدمت به مردم توصیف و تصریح کرد : مطالبه گری از دستگاههای اجرایی به نیابت از مردم محروم کشور و اقدامات رسانه ای هنرمندانه  و هدفمند در کنار مشارکت مردمی ، تمامی دستگاه‌ها اجرایی را پای کار آورده و عزم همگان را برای رفع محرومیت بیشتر خواهد کرد.

وی اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی  و اشتغال زایی در نقاط کم برخوردار توسط قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه را اقدامی بسیار مطلوب توصیف و خاطرنشان کرد : در صورت مهیا کردن شرایط و الزامات و نیز پیش بینی بازارهای هدف برای محصولات ،به طور قطع می تواند این اقدامات را به ثبات و تداوم بیشتر که شد.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در سراسر کشور آغاز خواهد شد و امیدواریم در بازه زمانی ۴ تا ۶ ماهه این پروژه ها  به اتمام برسد.

وی در ادامه تاکید کرد: در شرایطی که در جنگ اقتصادی با دشمنان به سر می بریم و با تحریم‌های ظالمانه آنان روبرو هستیم ، اما در صورتی که بر استفاده از منابع و ظرفیت ها با استفاده از روش های بومی و ایرانی با کمک و مشارکت مردم تمرکز داشته باشیم بدون تردید به نتایج ، دستاوردها و نتایج مطلوبی رسیده و شاهد رفع محرومیت در جای جای کشور خواهیم بود.

فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه دشمن امروز از تمامی امکانات رسانه ای و عملیات روانی خود برای عدم انعکاس پیشرفت های چشمگیر انقلاب و نظام اسلامی ایران استفاده می کند، اظهار کرد : در چهل سالگی انقلاب اسلامی با وجود تمامی دشمنی ها علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران و تمرکز تمام توان و ظرفیت دشمن بر عدم پیشرفت کشور و اثبات ناکارآمدی نظام اسلامی ، اما ایران اسلامی امروز با امنیت و  آرامش مثال زدنی ،مقتدر و یکپارچه در پی تحقق آرمان‌های والای انقلاب بوده  و به فضل الهی روز به روز شاهد شکست‌های پی‌درپی دشمنان در منطقه هستیم.

 

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: