اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۷ - 14 January 2019
رئیس جمهور در جمع مردم گنبد کاووس:
رئیس جمهور گفت: در روزهای آتی ماهواره پیام به فضا پرتاب شده و در 600 کیلومتری فضا قرار می‌گیرد.

ماهواره پیام بزودی به فضا پرتاب می شود

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جمع پرشور مردم در ورزشگاه تختی گنبد کاووس با اشاره به اینکه در روزهای پیش رو دو ماهواره به فضا پرتاب می کنیم، گفت: ماهواره پیام با ماهواره بر ساخت دانشمندان و دانشگاه امیرکبیر، بزودی در 600 کیلومتری مدار قرار می گیرد.

رئیس جمهور با قدردانی از مردم عزیز و بزرگوار استان گلستان با تأکید بر اینکه این استان گلستان ایران و ایران ، گلستان است، گفت: از صفا و صمیمیت و استقبال با شکوه مردم در این ورزشگاه و اظهار محبت شما قدردانی می‌کنم که همواره این مردم خوب و مخلص و ایثارگر در همه صحنه‌ها به عنوان مردمانی شجاع، ‌مرزدار و عاشق ایران و اسلام و انقلاب بوده‌اند.

روحانی با بیان اینکه استان گلستان باید استان وحدت اقوام و مذاهب نام گیرد، گفت: این استان عزیز و بزرگ در راه دفاع از کشور نزدیک به 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد 512 شهید مربوط به شهر گنبد است و این نشان می‌دهد که شیعه، سنی و اقوام مختلف برای کشور، ‌نظام و وطن، ایثار و فداکاری می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به قدمت تاریخی استان گلستان، افزود: در هزار سال پیش در حکومت آل زیاد،‌این سرزمین میزبان عرفا، شعرا، فلاسفه و علما و حکمای بزرگ همچون ابوعلی سینا و ابوریحان بوده که بخشی از آثار کتاب آثار الباقیه را در این منطقه نوشت.

روحانی ادامه داد: مختوم قلی که در 300 سال قبل این منطقه شاهد اختلافات فراوانی بود با اشعار زیبا و اعتدال‌گرایانه و همچنین احترام خاصی نسبت به اهل بیت، مردم این دیار و جهان اسلام را به وحدت و برادری دعوت کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه به این سرزمین و مردان بزرگ و زنان دلاور احترام می‌گذاریم که همواره مرزبان خوبی برای ایران و انقلاب بودند، اظهارداشت: اهمیت این استان علاوه بر تنوع اقلیمی این است که استان کوه، جلگه، دریا، خلیج، کالا و مناطق مهم دیدنی از جمله پارک ملی است که این پارک جزء آثار زیست محیطی مهم کشور به حساب می‌آید.

روحانی با بیان اینکه از همه مهم‌تر این استان دارای مردمانی خوب و با همزیستی مسالمت‌آمیز و برادری می‌باشد، تأکید کرد: خوشحالیم که از این منطقه هیچ‌گاه بوی اختلاف استشمام نکردیم و دست همه بزرگان این دیار را بخاطر این وحدت و اعتماد می‌بوسم.

رئیس جمهور ادامه داد: اینجا سرزمینی است که  همواره در آن ایستادگی و مقاومت به عنوان یکی از صفات برجسته مردمان این دیار بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه این اجتماع بزرگ شما در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب است و همه در 40 سال قبل منتظر بودیم تا برای فرار دیکتاتور این سرزمین جشن بزرگی برپا کنیم، ادامه داد:بیست و ششم دیماه روز فرار دیکتاتور از این سرزمین بود و مردم ایران در انتظار بودند امام(ره) با راهبری به حق خود انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مهم این است که امروز همه کاره کشور ملت ایران است که در همه  انتخابات تصمیم می‌گیرد چه کسی بر کرسی مسئولیت بنشیند، تصریح کرد: مردم بزرگ دیار گلستان در سال 92 و 96 و با رأی بلندتان بار مسئولیت را بر دوش ما قرار دادید و از اینکه تاریخ این استان را ورق می‌زنم و در برخی از شهرستان‌ها بیش از 95 درصد مردم به این بنده کوچک رأی دادند در برابر عظمت و احساس مسئولیت آنان سر تواضع فرود می‌آورم.


نام:
ایمیل:
* نظر: