اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۷ - 14 January 2019
معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:
معاون وزیر راه و شهرسازی از اولین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری به عنوان فرصتی برای ایجاد ارتباط بین ارکان برنامه ملی بازآفرینی شهری به منظور ایجاد مشارکت در این برنامه نام برد.

رونمایی از 4 سامانه بازآفرینی شهری در نمایشگاه بازآفرینی شهری

به گزارش عصرپرس، هوشنگ عشایری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری اظهار کرد: تقریبا تمامی سازمان های دولتی که در حوزه بازآفرینی کار می کنند در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: شهرداران به عنوان یکی از ارکان اصلی برنامه ملی بازآفرینی شهری، توسعه گران به عنوان افرادی که مجریان اصلی این برنامه در حوزه مسکن هستند، تسهیلگران به عنوان کسانی که در حوزه اجتماعی نیازهای واقعی جامعه را تشخیص می دهند و جامعه مهندسان و مشاوران که طراحان شهری هستند و شهرسازی را به صورت حرفه مند پیگیری می کنند، در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: همچنین افرادی که در حوزه فناوری های نوین و استارتاپ فعال هستند در نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری حضور دارند.

عشایری افزود: این نمایشگاه طبیعتا شرایط خوبی را ایجاد می کند که همه ارکان برنامه بازآفرینی شهری بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری زمینه ارتباط بین ارکان برنامه بازآفرینی شهری را برای دست یابی به اصل اولیه ای که تحت عنوان رویکرد مشارکت عمومی در برنامه بازآفرینی غالب و حاکم است، ایجاد می کند.

عشایری گفت: هدف اصلی از برگزاری این همایش این است که همه ارکان بازآفرینی شهری بتوانند، ظرفیت ها، قابلیت ها و توانایی ها و تجارب خود را به هم ارتباط دهند و با یکدیگر مشارکت داشته باشند و برنامه بازآفرینی شهری را به منظور ارتقای زیست پذیری شهری و کیفیت زندگی ساکنین شهرها به پیش ببرند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز شاهد رونمایی از چهار سامانه شرکت بازآفرینی شهری خواهیم بود که هم رفاه مردم را تامین و هم روند اجرای پروژه ها را تسهیل می‌کنند و هم به کاهش مراجعات حضوری منجر می شوند.

وی در خصوص این سامانه ها گفت: اولین سامانه در رابطه با تسهیلات است که در این زمینه افرادی که برای دریافت وام قصد مراجعه  به شهرداری دارند می توانند کدپستی یا کد درج شده در سند تک برگی خانه را در این سامانه وارد کنند و از قرار گرفتن ملک در بافت فرسوده با خبر شوند. اگر ملک در بافت فرسوده قرار گرفته باشد می‌توانند برای دریافت وام مراجعه کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: سامانه دوم، سامانه ای مدیریتی است که از طریق آن دستگاه‌هایی مثل سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی می‌توانند کارهای مدیریتی ما را کنترل کنند. خدماتی همچون تعیین میزان بافت فرسوده، تعداد جمعیت، تعداد خانوار تفکیک نوع بافت و حتی مسیر گسل در این سامانه مشخص می‌شود.

عشایری سومین سامانه را صدور صلاحیت ماده ۴ برای توسعه گرایان دانست و گفت: توسعه‌گران می‌توانند در این سامانه  ثبت نام کنند تا گواهی تایید صلاحیت آنها صادر ‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: یک سامانه پروژه‌ای نیز برای کنترل برنامه بازآفرینی شهری محله طراحی در شرکت بازآفرینی شهری ایجاد شده است که به همه دستگاه‌های مرتبط، متصل می‌شود.  

عشایری در خصوص آخرین وضعیت نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: خوشبختانه ۶۹ هزار واحد مسکونی در قالب پروژه بازآفرینی شهری در سراسر کشور پروانه ساخت دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۳۵ هزار واحد مربوط به خود مردم و ۳۴ هزار واحد بر اراضی متعلق به دولت و شهرداری ها احداث می‌شود که تسهیلات در قالب بافت فرسوده دریافت می‌کند.

وی همچین از انعقاد قرار داد اعطای تسهیلات با مدیرعامل بانک مسکن در روز دوم برگزاری نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری خبر داد.

عشایری با بیان این که نوسازی و بهسازی سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: تاکنون حدود ۷۰ هزار واحد میکونی در این طرح بهسازی شده اند ولی قطعا برای سالهای آینده باید دستگاه های دولتی زمین های خود را در اختیار برنامه بازآفرینی قرار دهند، با توجه به تاکیدات رئیس جمهور به احتمال زیاد این موضوع محقق خواهد شد.

وی همچنین گفت: مشکل تامین قیر برای بخش زیرساختهای پروژه بازآفرینی شهری با استفساریه مربوط به شورای اسلامی رفع شده است.

خبرنگار: پویا مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: