اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۷ - 13 January 2019
وزیر نیرو در آیین افتتاح واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان:
وزیر نیرو با اشاره به اینکه در دوران دولت تدبیر و امید بیش از 150 هزار میلیارد تومان از منابع مختلف برای صنعت برق کشور سرمایه‌گذاری شده است، گفت: در حالی که جمعیت کشور نسبت به ابتدای انقلاب حدود 2.25 برابر شده ولی با این وجود ظرفیت نصب شده نیروگاهی ما 11 برابر افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاری 150 هزار میلیارد تومانی دولت در صنعت برق

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در آیین افتتاح واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان طی سخنانی به تشریح دستاوردهای صنعت آب و برق در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: در حالی که جمعیت کشور نسبت به ابتدای انقلاب حدود 2.25 برابر شده است ولی با این وجود ظرفیت نصب شده نیروگاهی ما 11 برابر افزایش یافته و به بیش از 80 هزار مگاوات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طول شبکه‌های برق نیز در این مدت 11.3 برابر شده است، گفت: براساس برآورد گرفته ظرفیت پست‌‌های برق نسبت به ابتدای انقلاب 14 برابر و تعداد ترانسفورماتورهای توزیع نیز بیش از 27 برابر شده است.

اردکانیان با اشاره به رشد 13 برابری روستاهای برخوردار از نعمت برق، ادامه داد: با توجه به نقش برق در توسعه و آبادانی کشور و همچنین افزایش سطح آسایش و رضایت‌مندی مردم شاهد توسعه اقدامات این صنعت در کشور بوده‌ایم و در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید سرعت بیشتری برای گسترش فعالیت‌های این بخش شکل گرفته است به طوری که در طی حدود پنج سال اخیر بیش از 11 هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده کشور افزوده شده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: در دوران دولت تدبیر و امید بیش از 150 هزار میلیارد تومان از منابع مختلف برای صنعت برق کشور سرمایه‌گذاری شده است و خوشبختانه تدابیر صورت گرفته موجب شده تا کشور ما امروزه در میان کشورهای توسعه یافته از حیث دسترسی به انرژی الکتریکی قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح دستاوردهای صورت گرفته در بخش آب کشور، گفت: با وجود رشد 2.25 برابری جمعیت کشور نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میزان دسترسی به آب آشامیدنی سالم از 74.6 درصد سال 57 در حال حاضر به پیش از 99 درصد رسیده است و تعداد تصفیه خانه‌های آب شهری نیز از حدود 27 مورد به حدود 139 تصفیه‌خانه رسیده است.

اردکانیان ادامه داد: جمعیت روستایی تحت پوشش سیستم‌های مطمئن آب رسانی از دو میلیون نفر سال 57 به بیش از 17 میلیون نفر رسیده است که تنها 6 میلیون نفر از جمعیت یاد شده در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید تحت پوشش شبکه‌های آبرسانی سالم و مطمئن قرار گرفته‌اند.

وزیر نیرو در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان، گفت: با بهره‌برداری از این مجموعه سالانه حدود 250 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد که این امر منجر به صرفه‌جویی 50 میلیون دلاری خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیک مصرف برق کاشان 370 مگاوات و ظرفیت تولید برق در این منطقه به حدود 500 مگاوات رسیده است. همچنین اوج مصرف برق استان اصفهان چهار هزار و 613 مگاوات و ظرفیت نیروگاه‌های منطقه بالغ بر پنج هزار و 780 مگاوات است.

اردکانیان ادامه داد: حدود 862 میلیون یورو از محل منابع بانک توسعه اسلامی برای 9 پروژه بزرگ آب و فاضلاب( دو پروژه آبرسانی و هفت پروزه فاضلاب) از جمله تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان اختصاص یافته است که از این مقدار نزدیک به 340 میلیون یورو در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید مورد استفاده قرار گرفته است و درصددیم برای سایر پروژه‌های خود نزدیک به 300 میلیون یورو دیگر نیز از منابع این بانک استفاده کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: