اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۷ - 12 January 2019
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام پرداخت در جامعه پرستاری باید عادلانه شود، افزود: در برخی خدمات مانند دیالیز و آی سی یو نقش پرستاران، ویژه و اساسی است، بنابراین باید از زحمات خودشان، حداقل بهره مندی را داشته باشند.

نظام پرداخت در جامعه پرستاری باید عادلانه شود

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر حیدرعلی عابدی در مراسم بزرگداشت مقام حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار که با حضور سرپرست وزارت بهداشت، معاونین وزارت بهداشت، مدیران و مسئولان سازمان نظام پرستاری و جمعی از پرستاران برگزیده کشور در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: معاونت پرستاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری، دستاوردهای مهم جامعه پرستاری هستند و این دو مجموعه را باید همواره مقتدر ببینیم تا پرستاری بتواند نقش بیشتری در تامین سلامت جامعه داشته باشد.

وی از دکتر نمکی به عنوان یکی از اثرگذارترین مسئولان در حوزه های شبکه های بهداشتی و درمانی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، ریاست دانشگاه علوم پزشکی، سازمان برنامه و بودجه و حوزه دارو یاد کرد و افزود: دکتر نمکی از تجربه و دانش بالایی برخوردار بوده و علاقمند به خدمت کردن به مردم است و امیدواریم که جامعه پرستاری از این موقعیت جهت نمایش حرفه پرستاری برای خدمت به مردم استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تاکید بر نقش پرستاران در سیستم ارجاع و سطح بندی خدمات، گفت: در حال حاضر، یکی از مشکلات کشور، فشار کاری بالای پزشکان متخصص در بیمارستان و مطب است که کیفیت کار آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، اما اگر نظام ارجاع برنامه ریزی و اجرا شود، نیازمندان واقعی به خدمات، دست پیدا می کنند.

عابدی از پرستاری به عنوان یکی از حرفه های مقدس یاد کرد و گفت: مرحوم علامه طباطبایی می فرمایند که یک شب مراقبت از بیمار، برابر با 70 سال عبادت است و اگر کسی به پرستاران خدمت کند، از ثواب خیر کار آنها بهره مند می شود.

وی با بیان اینکه نظام پرداخت در جامعه پرستاری باید عادلانه شود، افزود: در برخی خدمات مانند دیالیز و آی سی یو نقش پرستاران، ویژه و اساسی است، بنابراین باید از زحمات خودشان، حداقل بهره مندی را داشته باشند.

عابدی یادآور شد: دکتر نمکی زمانی هم که در سازمان برنامه و بودجه حضور داشت، حامی پرستاران بود، اما باید مشکلات این قشر زحمت کش از جمله تعرفه خدمات پرستاری را حل کنیم. البته پرستاری از مشاغل سخت و زیان آور است که اضافه کار اجباری بر پرستاران تحمیل می شود و در واقع پرستاران، فرسوده می شوند.

وی در پایان یادآور شد: در حالی که تکنولوژی در شرایط جدید، پیشرفت های چشمگیری داشته قابل قبول نیست که پرستاران هر روز دو تا سه ساعت از زمان خود را صرف نوشتن پرونده ها و اعتباربخشی کنند و در استفاده از تکنولوژی نیز، اقدامات کمی انجام شده که نیاز به تقویت دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: