اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۹ دی ۱۳۹۷ - 09 January 2019
سرپرست وزارت بهداشت گفت:​ بسته‌های طرح تحول سلامت که کاهش پرداختی از جیب مردم را حمایت می کنند و یا دارو‌های بیماران خاص را تأمین و از مناطق محروم حمایت می‌کنند تقویت خواهند شد.

تقویت بسته‌های حمایتی طرح تحول سلامت در سال ۹۸

به گزارش عصرپرس، سعید نمکی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: طرح تحول سلامت یکی از اصلی‌ترین طرح‌های دولت است که توانسته هزینه‌های کمر شکن را کم کند، بنا داریم این طرح را به گونه‌ای بازنگری کنیم که در شرایط تحریم آن دسته از بسته‌هایی که از مردم حمایت می‌کنند تقویت شوند و بسته‌هایی که نیازمند واقعی آن نیستیم در بسته‌های اصلی ادغام شوند.

وی گفت: در سال ۹۸ طرح تحول سلامت به مراتب قوی‌تر از سال ۹۷ خواهد بود و در بودجه نظام سلامت هم ما به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش حقوق کارکنان را داریم و ۱۳ درصد هم به سایر ردیف‌ها اضافه شده است.

سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود:​ آن دسته از مواردی را که دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت نسبت به آن‌ها در بودجه انتقاد داشتند تلاش می‌کنیم تا در حد امکان مورد بازنگری قرار دهیم.

نمکی گفت: بررسی پرداخت پاداش بازنشستگان دانشگاه‌های علوم پزشکی را از ۶ ماه پیش آغاز کرده ایم و برآورد‌های ما نشان می‌دهد درحدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان باید پرداخت کنیم که در هفته گذشته هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شده است تا بازنشستگان سال ۹۴ و ۹۵ را تسویه حساب کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: