اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۷ - 08 January 2019
در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی انجام شد؛
شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور و با حضور رئیس مجلس و معاونان قوا تشکیل جلسه داد.

تاکید بر تسریع در انجام توافقات با کشورهای همسایه

به گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در آغاز جلسه، گزارشی از همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه و توافق های انجام شده برای گسترش مبادلات کالا و خدمات و سرمایه گذاری های مشترک ارایه شد و تسریع در انجام توافقات مورد تأکید قرار گرفت.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از وضعیت خودروهای سواری وارداتی که در انبار اماکن گمرکی، مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا مناطق ویژه اقتصادی می‌باشند، ارایه داد و شورای عالی با تأکید بر اجرای مصوبه اخیر هیأت وزیران در این زمینه، تصمیم های لازم در جهت تسریع در ترخیص خودروهای مشمول این مصوبه و رسیدگی قضایی به تخلفات و جرایم متخلفان در واردات خودرو را اتخاذ نمود.

در ادامه این جلسه، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از پیشنهادها و اقدامات در جهت اصلاح نظام بانکی ارایه نمود و شورای عالی با هدف سلامت نظام بانکی، صیانت از حقوق سپرده گذاران در موسسات اعتباری، بهبود مدیریت و اصلاح این موسسات و نحوه تقویت نظارت بانک مرکزی در این زمینه، تصمیم های لازم را اتخاذ نمود.


نام:
ایمیل:
* نظر: