اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۷ - 08 January 2019
معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد:
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به بهبود شرایط حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در ماه‌های اخیر، گفت: سیاست وزارت بهداشت در حوزه دارو، همواره حمایت از تولید داخل است.

سیاست وزارت بهداشت،حمایت از تولید داخلبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وبدا، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برای اولین بار وزیر غیر پزشک در تاریخ کشور سکان وزارت بهداشت را به دست می‌گیرد، گفت: امیدواریم حضور دکتر نمکی برای حوزه سلامت و دارو منشا خیر و برکت باشد.

وی افزود: دکتر اصغری خدمات شایسته‌ای در زمان جنگ، مسئولیت و ریاست در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و پس ‌از آن در سازمان غذا و دارو ارائه کرد و عملکرد شایسته‌ای در تمام زمینه‌ها داشت. اگرچه در اردیبهشت و خرداد با مشکلات قابل ‌توجهی روبرو بودیم، اما بخش اعظمی از آن در سه، چهار ماه اخیر حل ‌شده است و یا در حال برطرف شدن است و این امر، حاصل زحمات، پاک دستی و سلامت نفس دکتر اصغری و مجموعه تحت مدیریت وی بوده است.

حریرچی با تقدیر از خدمات شایسته دکتر اصغری در سازمان غذا و دارو ابراز امیدواری کرد که دکتر پیر صالحی نیز برای حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و به ‌طور کلی، سازمان غذا و دارو مثمر ثمر باشد.

وی با اشاره به سابقه دکتر پیرصالحی در حوزه صنعت و سیاستگذاری دارو، عنوان کرد: دکتر پیرصالحی از پیشنهادات اصلی برای ریاست سازمان غذا و دارو بود که با مذاکرات انجام شده این مسئولیت را قبول کرد. قبول چنین مسئولیت سنگینی در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی دشوار و اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور، مستلزم شجاعت، فداکاری و ایثار است و ما برای وی آرزوی موفقیت می کنیم

معاون کل وزارت بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت دارو، تجهیزات پزشکی، غذا، لوازم‌آرایشی، بهداشتی و مکمل، اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت، حمایت از تولید داخل و تقویت صنعت است. در حوزه دارو شرایط نسبتا بهتری نسبت به سایر حوزه‌ها داریم و باید تولید در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در داخل، توسعه پیدا کند. 

 حریرچی با بیان اینکه شفافیت یکی از محورهای مورد تاکید وزارت بهداشت است، عنوان کرد: نسخه الکترونیک سلامت می‌تواند بسیاری از مشکلات را در این زمینه حل کند. شفافیت باید در همه مراحل کار از جمله تامین مواد اولیه، توزیع و مصرف، نمود داشته باشد و فرآیندها از جمله تمام مراحل صدور مجوزها و پروانه‌ها باید به ‌صورت الکترونیک انجام شوند و تمام مراحل برای تمام ذینفعان، مردم، دستگاه‌های نظارتی و افکار عمومی روشن شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: