اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۱۸ دی ۱۳۹۷ - 08 January 2019
شاعری:
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس تنها راهکار مدیریت پدیده فرونشست را جلوگیری از برداشت بی رویه آب از دشت های ممنوعه و نظارت جدی بر این موضوع دانست.

خطر فرونشست زمین از زلزله و قحطی بیشتر است

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، علی‌محمد شاعری فرونشست زمین را واقعیتی تلخ و انکارناپذیر دانست و گفت: برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی، تداوم خشکسالی و پدیده تغییر اقلیم در بروز این پدیده نقش زیادی دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به اینکه روند فرونشست زمین در سال های اخیر تشدید شده است، افزود: در برخی مناطق کشور مانند تهران، اصفهان و خراسان این پدیده نمود بیشتری دارد.

فرونشست 20 تا 30 سانتی متری دشت های کشور

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس دهم، با یادآوری فرونشست 20 تا 30 سانتی متری دشت های کشور، گفت: فرونشست زمین مرگ خاموش است و خطر آن از زلزله، قحطی و خشکسالی برای کشور بیشتر است زیرا بسیاری از تاسیسات کشور در آینده بر اثر این پدیده خسارات جبران ناپذیری خواهند دید.

وی ادامه داد: همچنین این پدیده ساختمان ها، ابنیه و اراضی کشاورزی را نیز تهدید می کند و خسارات های غیرقابل جبران مالی و جانی زیادی را در پی خواهد داشت.

شاعری با بیان اینکه برای کنترل پدیده فرونشست باید برای مدیریت منابع آب تصمیمی اساسی گرفت، تصریح کرد: بی شک می توان از بروز فرونشست در سایر مناطق کشور پیشگیری کرد در واقع تنها راهکار مقابله با این پدیده این است که برداشت بی رویه آب را در دشت های ممنوعه کنترل و نظارت کنیم که به هیچ عنوان آب از سفره های زیرزمینی این مناطق برداشت نشود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست باید نظارت دقیقی را بر دشت های ممنوعه داشته باشند و اجازه برداشت را ندهند البته مردم نیز باید همکاری مناسبی را داشته باشند و همگی باید دست به دست هم دهیم تا بر اثر برداشت بی رویه آب در دل زمین خلاء ایجاد نشود و این پدیده کنترل شود.

سازمان ملی زمین شناسی هر چه سریع تر با همکاری وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها پهنه های مورد نظر را شناسایی به مردم اطلاع رسانی کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، افزود: سازمان ملی زمین شناسی باید هر چه سریع تر با همکاری وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه ها پهنه های مورد نظر را شناسایی و در رسانه ها به مردم اطلاع رسانی کنند تا با همکاری هماهنگ دستگاه ها بتوان این پدیده خانمان برانداز را مدیریت و کنترل کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: