اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۷ - 08 January 2019
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز، گفت: یک واحد نیروگاه مقیاس کوچک دو مگاواتی در شهرک صنعتی مایان تبریز به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه گاز سوز شهرک صنعتی مایان تبریز به بهره‌برداری رسیدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اعلام خبر فوق افزود: این نیروگاه در حال حاضر با راندمان 43.7 درصد شروع به کار کرده است که با اجرای طرح CHP، میزان راندمان نیروگاه به 55.6 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: این نیروگاه در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع و با هزینه کرد هفتصد هزار یورو در بخش ارزی و همچنین 15 میلیارد سرمایه گذاری ریالی به همت بخش خصوصی(شرکت آرخایول تبریز) احداث شده است.

کاظمی افزود: پروانه احداث پنج مگاواتی برای این نیروگاه صادر شده است که  فاز اول این نیروگاه به ظرفیت دو مگاوات به شبکه توزیع برق تبریز متصل شده است که با افتتاح این نیروگاه ظرفیت تولید پراکنده گازسوز برق تبریز به 11 مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان گفت: نیروگاه‌های تولید پراکنده CHP در مناطقی احداث می‌شوند که مشکل تامین برق یا ضعف ولتاژ و تلفات وجود دارد که با رفع این مشکل، امکان استفاده از حرارت آن‌ها نیز وجود دارد و راندمان تولید برق در نیروگاه تولید پراکنده CHP تا بیش از ۶۰ درصد می‌رسد.


نام:
ایمیل:
* نظر: