اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - 06 January 2019
سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد:
از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، تعداد دو میلیون و 11 هزار و 516 نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد، یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۹۷۷ واحد خون اهدا شده است.

مراجعه بیش از 2 میلیون نفر جهت اهدای خون در سال جاریبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن اعلام این مطلب، افزود: در 9 ماه گذشته مردم استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و مازندران بیشترین میزان اهدای خون را در کشور داشته اند.

حاجی بیگی در ادامه  استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و کردستان را دارای بیشترین میزان رشد اهدای خون از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد.

طبق اعلام سخنگوی سازمان انتقال خون طی این مدت، 2 میلیون و 643 هزار و 401 واحد خون و فرآورده های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است که از این تعداد، یک میلیون و 447 هزار و 879 واحد گلبول قرمز (فشرده شده)، 484 هزار 956 واحد FFP(پلاسمای تازه منجمد) و 710 هزار و 566 واحد پلاکت بوده است.

 حاجی بیگی در پایان افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، شاخص اهدای خون بانوان لرستانی با 9 درصد، خراسان جنوبی با 8 درصد و استان های مرکزی و کردستان با 7 در صد، بیشترین میزان در بین اهداکنندگان خون در کشور بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: