اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - 06 January 2019
مدیرعامل آبفای استان تهران:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در آیین تجلیل و معارفه مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران گفت: چنان‌چه آمار دقیقی از مصرف آب در تهران محاسبه نشود، در آینده برای برنامه‌ریزی این کلان‌شهر با مشکل مواجه شویم.

نیازمند آمار دقیقی از میزان تولید و مصرف آب هستیمبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: ورودی آب تهران یک میلیارد  و 60 میلیون مترمکعب است که از این رقم، 24 درصد آن آب به‌حساب نیامده بوده و حدود 800 میلیون مترمکعب در شهر تهران آب مصرف می‌شود؛ 150 میلیون مترمکعب از این رقم مربوط به اماکن تجاری، اداری و فرهنگی است و 650 میلیون مترمکعب آن مربوط به مصارف خانگی است.

وی با بیان این‌که قانون معافیت مدارس، حسینیه‌ها و مساجد از پرداخت آب‌بها باعث افزایش مصرف آب در این بخش‌ها نسبت به سال‌های گذشته شده است، خاطرنشان کرد: شرایط جمعیتی این استان به گونه‌ای است که حدود 17 درصد جمعیت کل کشور در مساحتی کم‌تر از یک درصد کشور واقع شده و همین امر مسائل و مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران اضافه کرد: در سال‌های نیمه دهه 80  میزان برداشت از چاه‌های شهریار و ملارد حدود 30 تا 35  لیتر بود، اما اکنون این رقم به 9 لیتر رسیده است و این زنگ خطری برای آب‌های زیرزمینی استان است و نیازمند برنامه‌ریزی راهبردی برای تهران هستیم.

به گفته بختیاری طی چهار سال آینده با استقرار جمعیت در واحدهای مسکن‌ مهر پردیس و پرند حدود 700 هزار نفر به جمعیت این استان افزوده خواهد شد که نیاز به منابع آب شرب دارند.

بختیاری در ادامه گفت: در تهران با مسائل عدیده‌ای مانند پساب، هدایت آب زیرزمینی، تعادل‌بخشی، تغذیه مصنوعی و ... روبرو هستیم که می‌طلبد شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای این استان در دست یکدیگر با هدایت وزارت نیرو این مسائل را برطرف کنیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: