اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - 06 January 2019
وزیر نیرو تاکید کرد:
وزیر نیرو در آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: مدیریت مصرف آب فارغ از شرایط اقلیمی کشورمان موضوعی بسیار مهم و جدی است.

ضرورت توجه بر مدیریت مصرف آب فارغ از شرایط اقلیمیبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تهران اظهار داشت: گرچه ایران کشور کم‌آب است و توزیع مکانی و زمانی بارش‌ها در کشور متناسب نیست، ولی اگر شرایط ما غیر از این هم بود، چیزی از اهمیت مدیریت مصرف درست آب کم نمی‌شد؛ اکنون کشورهای پیشرفته که در پرآب‌ترین مناطق دنیا واقع هستند، بیشترین اهتمام را در مدیریت مصرف منابع زیست محیطی به‌ویژه آب دارند و ممکن است چندین بار آب یک رودخانه را پس از مصرف، تصفیه و دوباره از آن استفاده کنند.

اردکانیان تاکید کرد: اگر به مصرف درست آب عادت نکنیم، این امر در تمام شئون زندگی ما تسری پیدا می‌کند و در این صورت به موارد دیگری مانند زمان که ارزش زیادی دارد، توجه نخواهیم کرد.

وزیر نیرو افزود: اگر ما این توجیه که آب مصرفی این بخش شرب و بهداشت در مقایسه با ده‌ها میلیارد مترمکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی، کم‌تر است از اکنون به چگونگی مصرف شش‌ونیم تا هفت میلیارد متر مکعب مصرف آب این بخش کشور توجه نکنیم، در نتیجه فرهنگ درست‌ مصرف‌کردن به عمق جامعه مولد ما در بخش کشاورزی رسوخ نخواهد کرد.

اردکانیان تصریح کرد: باید بپذیریم که تاکنون به نحو مناسبی به مدیریت مصرف آب توجه نداشته‌ایم و اکنون باید جبران کنیم و این توجه قطعا باید از داخل دولت، سازمان‌ها و نهادهای عمومی آغاز شود و هم‌زمان هم به مردم منعکس و منتقل شود.

وزیر نیرو با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهوری در نشست اخیرش با مدیران وزارت نیرو گفت: رئیس‌جمهور به‌درستی گفته‌اند با وجود سرمایه‌گذاری کلانی که در حوزه منابع انسانی و فناوری برای برای انتقال آب شده است، رنج بزرگی است که هم‌زمان با هدررفت آب مواجه هستیم.

اردکانیان افزود: وظیفه عمده ما و همکاران‌مان در وزارت‌ نیرو این است در زمینه مدیریت مصرف آب چاره‌جویی کنیم که بخشی از این چاره‌جویی با انتخاب آقای رضوی به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران حاصل شده است؛ امیدواریم اثر این چاره‌جویی به‌جا و به‌موقع در آینده استان تهران به ویژه کلان‌شهر تهران و نیز استان البرز که در پیوستگی با موضوع آب تهران است، به زودی خود را نشان دهد.

اردکانیان با اشاره به انتصاب شایسته محسنی بندپی به سمت استانداری تهران گفت: استان تهران نه فقط از بابت این‌که 25 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده، بلکه از این نظر که در شهر تهران قدرت سیاسی کشور متمرکز است، استان بسیار پیچیده‌ای برای اداره‌کردن است و امیدواریم نتیجه این انتخاب صحیح در زمان کوتاهی خود را در نحوه مدیریت امور و سطح زندگی شهروندان نشان دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: