به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، جهانگیر شاهمرادی رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت البرز افزود: از این تعداد شکایت چهار هزار و 761 مورد تلفنی، هزار و 201 مورد حضوری، 292 مورد پیامگیر و 14 مورد نیز از طریق پورتال سازمان واصل شده است.
شاهمرادی در مورد
نتایج شکایات فوق تصریح کرد: طی بررسیهای به عمل آمده از مجموع شکایات 52 درصد غیر
متخلف، 30 درصد متخلف، پنج درصد اعلام رضایت و 13 درصد آن نیز در دست بررسی است.
رییس سازمان صنعت،
معدن وتجارت البرز در مورد ضریب شکایات کالاهای اساسی نیز در بازه زمانی 9 ماهه سال
97 که از طریق سامانه 124 واصل شده است، اظهار کرد: از مجموع شکایات 23 درصد مربوط
به اقلام سوپرمارکتی، 14 درصد نان، 12 درصد میوه و ترهبار، 9 درصد مواد پروتئینی،
شش درصد لوازم آرایشی – بهداشتی و 36 درصد سایر موارد بوده است.
وی درباره ضریب
شکایات در بخش خدمات بیان کرد: رستورانها 19 درصد، شرکتهای خودرویی 17 درصد، تلفن
همراه 13 درصد، تعمیرات خودرو شش درصد، آرایشگاهها پنج درصد و سایر موارد نیز 40 درصد
این آمار را به خود اختصاص داده اند.
شاهمرادی در پایان
گفت: شهروندان استان البرز میتوانند هرگونه شکایات خود را درباره تخلف گرانفروشی،
کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور توسط واحدهای صنفی را به سامانه 124 گزارش
نمایند.