اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - 06 January 2019
با حمایت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت؛
بیش از ۹۰۰ واگن لبه ‎بلند باری و مخزن‎دار در قالب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر با حمایت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت به شبکه سراسری راه‌آهن کشور افزوده می‌شود.

۹۰۰ واگن باری و مخزن‎دار به شبکه سراسری راه آهن اضافه می‎شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس به نقل از شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، ساسان کاظمینژاد مدیر بخش حملونقل این شرکت گفت: ورود ۹۲۵ دستگاه واگن باری لبه بلند در قالب هفت قرارداد فیمابین راهآهن و سرمایه‌گذاران عامل صرفهجویی، در دستور کار شرکت بهینهسازی مصرف سوخت است که تاکنون ۲۰۰ دستگاه واگن باری لبه بلند در قالب این قراردادها به بهرهبرداری رسیده و به شبکه سراسری راهآهن افزوده می‌شود.

وی افزود: در چند ماه اخیر، مصوبه خرید ۷۲۵ واگن از سوی هیئتمدیره شرکت بهینهسازی مصرف سوخت دریافت شده و قراردادهای آن تا اوایل سال آینده  اجرایی میشود.

مدیر بخش حملونقل شرکت بهینهسازی مصرف سوخت به اهمیت توسعه حملونقل ریلی در کشور اشاره و تصریح کرد: در راستای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، تاکنون ۷,۵ میلیارد دلار برای اجرای پروژههای توسعه حملونقل ریلی در بخشهای باربری زیرساخت و مسافربری اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: توسعه حملونقل ریلی و انتقال سفرهای جادهای به ریل افزون بر تامین امنیت و ایمنی بالا، کاهش انتشار گازهای گلخانهای و کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.



نام:
ایمیل:
* نظر: