اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۷ - 05 January 2019
سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) و طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را همچنان دارای ایراد دانست و تایید نکرد.

کدخدایی: CFT همچنان دارای ایراد است

به گزارش عصرپرس، عباسعلی کدخدایی روز شنبه در نشست خبری درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی تامین مالی تروریسم اظهار داشت: اعضای شورای نگهبان تنها در دو بند نظر مجلس را تایید کردند ولی بقیه ایرادات این شورا به لایحه CFT همچنان به قوت خود باقی است.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که رویه مجمع تشخیص مصلحت نظام در بررسی لوایح چهارگانه خلاف قانون اساسی است، گفت: این رویه از سال 84 اجرا شده و روند جدیدی نیست، از این رو هیچ اشکالی به این موضوع وارد نیست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعضای شورای نگهبان طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دو ایراد به آن وارد دانستند و مغایر با قانون اساسی و شرع تشخیص دادند.

سخنگوی شورای نگهبان یکی از ایرادات به طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی را نافی قوانین و مقررات قبل از انقلاب عنوان کرد و یادآور شد: تشخیص خلاف شرع بودن آنها به عهده فقهای شورای نگهبان است و مجلس نمی بایست آن را بررسی می کرد.

کدخدایی اضافه کرد: اعضای شورای نگهبان همچنین لایحه عضویت جمهوری اسلامی ایران در همکاری های تایید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا- اقیانوسیه را مغایر قانون اساسی و شرع دانستند و ایراداتی را به آن وارد کردند.

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: اعضای این شورا طرح اصلاح قانون صدور چک را نیز مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانستند و آن را تایید کردند.

کدخدایی همچنین از ایراد شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون بودجه سال 97 کل کشور خبر داد و گفت: مصوبه مجلس در این طرح مغایر با قانون اساسی است لذا در صورت لزوم متمم یا اصلاحیه بودجه باید از طریق دولت در لایحه ای تهیه و ارسال شود.

وی اظهار داشت: اعضای شورای نگهبان اساسنامه شرکت فناوری های پیشرفته ایران، اساسنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران را نیز مغایر با قوانین شرع و قوانین اساسی نشناختند و آن را تایید کردند.

 

منبع: ایرنا


نام:
ایمیل:
* نظر: