اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۷ - 03 January 2019
مدیرعامل کانون پرورش فکری ؛
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها گفت: جشنواره‌ها را به مهرواره تبدیل کنیم.

بسیاری از جشنواره‌ها باید به مهرواره تبدیل شود

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فاضل نظری با اشاره به رفع موانع موجود در مسیر تعلیم و تربیت، افزود: باید موانع پیش روی آموزش‌ و پرورش برداشته شود و اکنون موانعی که وجود دارد شامل سه دسته؛ ساختاری و روشی زیرساختی و اطلاعاتی نگرشی است که مانع نگرشی مهم‌ترین مانع است.

وی ادامه داد: در زمانی که تغییر رویکرد از نظام قدیم به‌ نظام جدید داشتیم، تغییر زیادی در محتوا انجام گرفت و برای هر تغییری باید برای رفع موانع نگرشی قدم برداشته شود.

نظری با بیان اینکه تغییر نظام ارزشی در راستای رفع موانع نگرشی رخ می‌دهد، گفت: در آموزش‌ و پرورش مواردی را آموختیم که به علم تبدیل شد اما به عمل و مهارتی تبدیل نشدند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری تصریح کرد: نظام کنکور فرق رباعی و دوبیتی را از دانش‌آموزان می‌خواهد اما به وی نمی‌گوید که در کجای زندگی می‌تواند از این دانش استفاده کند.

وی تأکید کرد: اکنون دانش‌آموزان به سمت رشته‌های درسی و دانشگاهی خاصی اشتیاق دارند و مدارس هم به دلیل مطالبات خانواده‌ها در همین مسیر برنامه‌ریزی می‌کنند، در حالی ‌که اگر دانش‌آموزان مهارت «کارگروهی»، «نه گفتن» و «کنترل خشم» را یاد بگیرند، جامعه دچار آسیب‌های اجتماعی نخواهد شد.

نظری گفت: جشنواره‌ها را به مهرواره تبدیل کنیم و دانش‌آموزان را گروهی به مسابقه‌ها هدایت کنیم.

وی در پایان از کانون به‌ عنوان شریک راهبردی برای آموزش‌ و پرورش نام برد و افزود: اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیاز به اعضایی دارد که با عشق و علاقه به کانون بیایند و از ظرفیت‌های موجود در آن استفاده کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: