اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 01 January 2019
آذری جهرمی:
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جوانان در محدودیت های مختلف توانسته اند شکوفایی خود را نشان دهند و در سایه بی توجهی ها و عدم همکاری سایر کشورها به دلیل مسائل سیاسی صنعت فضایی کشور را رشد دادند که افتخار بزرگی است و در شرایط جدید می توانیم به موفقیت های بالاتری هم دست یابیم.

جوانان در سایه محدودیت‌ها صنعت فضایی کشور را رشد داده‌اند

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با بیان این‌که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه همواره برای تحقق برنامه های وزارت ارتباطات همکاری داشته است، گفت: از یکسال پیش با برنامه ریزی، مسیر رشد دانش فضایی را با همکاری مجموعه سازمان فضایی، پژوهشگاه فضایی و دانشگاه ها برای بهره برداری در عرصه اجرایی کشور آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین انرژی برای مجموعه فضایی کشور استفاده از داده ها و اطلاعات آنها است که در سایه تحریم ها و محدودیت ها بدست آمده، افزود: تجربه نشان داده که محدودیت ها هرچند مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند اما نمی تواند مسیر علمی ما را متوقف کند زیرا ما راه را پیدا می کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مشکلات بودجه ای برای همه کشور است، گفت: کارها باید متناسب با بودجه های اختصاص داده شده اولویت بندی شود و البته هنر ما این است که با محدودیت ها مدیریت کنیم، مدیریتی که همه منابع موجود باشد مدیریت سختی نیست بلکه در مشکلات است که عیار توانمندی مجموعه ها سنجیده می شود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه ماهواره های ساخته شده سفارش تولید آنها در سال 78 داده شده بود، تصریح کرد: قرار بود این ماهواره ها با دقت تصاویر 1000 متر و با همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی بین المللی ساخته شود ولی با عدم همکاری سازمان های بین المللی در طراحی آنها بازنگری شد و جوانان ایرانی توانستند ماهواره را با دقت بیش از 20 برابر یعنی با دقت 45 متر طراحی کنند.

وی افزود: دقت تصاویر ماهواره شریف نصف تصاویر ماهواره امیرکبیر است و با وضوح 22 متر تصاویر را به ما می دهد و جوانان ایرانی همه را در سایه محدودیتهای بین المللی و عدم همکاری سایر کشور ها و تنها با اتکا به دانش خود ساخته اند.

بالاترین مقام ارتباطات کشور با تاکید بر اینکه کشور ما پس از به دست آوردن این دستاورد حاضر به اشتراک گذاری آن با سایر کشورها بود، گفت: بعد از ساخت موفقیت‌آمیز ماهواره از کشور آذربایجان دعوت کردیم که با همکاری یکدیگر ماهواره دوستی مشترکی را تولید کنیم.

آذری جهرمی در پایان اظهار کرد: جوانان در محدودیت های مختلف توانسته اند شکوفایی خود را نشان دهند و در سایه بی توجهی ها و عدم همکاری سایر کشورها به دلیل مسائل سیاسی صنعت فضایی کشور را رشد دادند که افتخار بزرگی است و در شرایط جدید با استفاده از این دستاوردها می توانیم به موفقیت های بالاتری هم دست یابیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: