اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۷ - 01 January 2019
رییس سازمان برنامه و بودجه:
رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تقویت و توسعه پژوهشگاه ها از اولویت های دولت است، گفت: پژوهشگاه فضایی ایران با در اختیار داشتن داده های اصلی و درست می تواند به برنامه ریزان کشور کمک کند و در بعد نظارت بر اجرای برنامه نیز اطلاعات بسیار دقیق و درستی را در اختیار مسولین و برنامه ریزان کشور قرار دهد.

تقویت و توسعه پژوهشگاه ها از اولویت های دولت است

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز (سه شنبه) با همراهی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در پژوهشگاه فضایی ایران از دو ماهواره پیام امیرکبیر و دوستی دانشگاه شریف بازدید کرد و با چگونگی بهره برداری از اطلاعات ماهواره ای برای پایش منابع طبیعی آشنا شد.

محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تقویت و توسعه پژوهشگاه ها از اولویت های دولت است، گفت: این پژوهشگاه با در اختیار داشتن داده های اصلی و درست می تواند به  برنامه ریزان کشور کمک کند و در بعد نظارت بر اجرای برنامه نیز اطلاعات بسیار دقیق و درستی را در اختیار مسولین و برنامه ریزان کشور قرار دهد.

وی با اعلام اینکه تمرکز دولت به مراکز پژوهشگاهی می تواند در شرایط تحریمی کشور را بی نیاز کند، افزود: دستاوردهای علمی دانشمندان جوان ما در کشور در ابعادی است که  می توانیم ماهواره را در مدار قرار دهیم و از آن استفاده کنیم و فراتر از آن داده ها و اطلاعاتی که ماهواره ها می دهند را پردازش کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه یکی از معضلات کشور موضوع آب است و داده های ماهواره ای برای مدیریت منابع آب می تواند به سازمان های مرتبط بسیار کمک کند، تصریح کرد: در حال حاضر مطالعاتی را در ژرفای زمین برای موضوع آب انجام داده ایم و توانستیم به آب های ژرف دست پیدا کنیم ولی آنچه که به عنوان منابع آبی در اختیار داریم محدود است و استفاده از آن به یک راهبری و مدیریت نیاز دارد.

نوبخت آمایش سرزمین را با توجه به کم بودن منابع یکی از معضلات جهان دانست و گفت: داده های ماهواره ای فرآیند تهیه سند آمایش سرزمین را تسریع و تسهیل و بهره وری ما را هم بالاتر می برد و نه تنها سازمان برنامه و بودجه بلکه سایر دستگاه های دولتی نیز باید از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: