اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 30 December 2018
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، اصلاح و تغییر رفتار در زمینه آب و انرژی را که در بخش شهری و روستایی در حال انجام است، معادله‌ای برد- برد بین خانواده‌ها و دولت عنوان کرد.

تغییر الگوی مصرف آب و انرژی معادله‌ای برد- برد بین خانواده‌ها و دولت استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم امضای تفاهم­‌نامه همكاري مشترك با وزارت نیرو افزود: اجرای این پروژه‌ها با تمرکز بر نقش زنان و خانواده در نهایت هزینه‌های خانواده را از حیث مدیریت مصرف، کاهش داده و از سویی منابع طبیعی کشور حفاظت شده و آلودگی کاهش می‌یابد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف در جامعه بسیار ضروری است، نقش زنان و خانواده را در این زمینه تاثیرگذار عنوان کرد.

وی مقوله اصلاح الگوی مصرف غذا را از جنبه‌های مختلف موردنظر وزارت نیرو، محیط زیست، کشاورزی، زنان و اقتصاد خانواده دارای اهمیت دانست و اظهار کرد: در حال حاضر میزان هدررفت غذا از مزرعه تا سفره حدود 30 درصد است و این بدان معناست که این میزان از منابع آب مورد مصرف در بخش کشاورزی در این فاصله از بین می‌رود.

ابتکار، افزایش قیمت‌ها را در اصلاح الگوی مصرف موثر خواند و افزود: رسیدگی و اصلاح این میزان هدررفت غذا و آب در حالی‌که هنوز در جامعه افرادی وجود دارند که از نظر شاخص‌های تغذیه وضعیت مناسبی ندارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر موضوع رعایت عدالت جنسیتی در دسترسی برابر به خدمات به‌ویژه در زمینه آب و انرژی گفت: اگر در یک مکان منابع آب کافی نباشد یا دسترسی به آن محدود باشد، بانوان بیشترین آسیب‌پذیری را از این ناحیه خواهند داشت.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای مفاد این تفاهم‌نامه یک هم‌افزایی در زمینه ایجاد آگاهی میان زنان به‌وجود آمده تا آنها بتوانند اصلاح الگوی مصرف را به عنوان یک رفتار صحیح و اخلاق نیک در خانواده و جامعه ترویج کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: