اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۷ - 30 December 2018
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد:
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کاهش 21 درصدی بارش های پاییزی این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

کاهش 21 درصدی بارش های پاییزی استان اردبیلبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، علی دولتی مهر مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: متوسط مجموع بارش استان اردبیل  در سه ماهه اول سال جاری 71 میلیمتر ثبت شده است که در مقایسه با سال آبی مدت مشابه گذشته  که 90 میلیمتر بوده،کاهش 21 درصد را نشان می دهد.

وی افزود: مقدار متوسط بارش استان در دوره آماری که 86 میلیمتر می باشد 17 درصد کاهش داشته است.

دولتی مهر در خصوص میزان بارش مناطق مرکزی استان، گفت: میزان بارش 3 ماهه آبی در اردبیل، نیر و مشگین شهر تقریبا در حد نرمال بوده ولی در سرعین شاهد افزایش 21 درصدی بارش نسبت به دوره آماری هستیم.

وی ادامه داد: ایستگاه نمین تنها ایستگاه مرکز استان می باشد که 28 درصد کاهش بارش نسبت به دوره آماری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: میزان بارش 3 ماهه آبی جاری در شمال استان نیز با کاهش بارش 18 تا 28 درصدی نسبت به دوره آماری در سه شهرستان پارس آباد،گرمی و بیله سوار مواجه می باشد.

دولتی مهر در ادامه گفت: بارش مناطق مرکزی مرکز استان نسبت به شمال و جنوب استان وضعیت بهتری از لحاظ افزایش بارش داشتند به طوری که در سه ایستگاه اردبیل، سرعین و نیر هم نسبت به سال گذشته و هم نسبت به بلند مدت افزایش بارش ثبت شده است. اما بیشترین کاهش بارش در جنوب استان اردبیل رخ داده به طوری که خلخال و کوثر 33 درصد کمتر از نرمال بارش داشته اند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در پاسخ به این سوال که وضعیت بارش استان اردبیل در کشور چگونه است، گفت: بررسی بارش استان های کشور در سه ماهه اول سال آبی جاری که خوشبختانه نسبت به بلند مدت حدود 50 درصد افزایش بارش را نشان می دهد و بیشترین افزایش بارش مربوط به استان ایلام و بیشترین کاهش مربوط به استان سیستان و بلوجستان  با 75 درصد می باشد.

وی افزود: استان اردبیل با 16 درصد کاهش نسبت به بلند مدت در رتبه سوم بین استان ها از لحاظ کاهش بارش قرار دارد ولی نسبت به مدت مشابه سال قبل استان اردبیل با کاهش 20 درصد در رتبه اول کاهش بارش قرار دارد.  

 

خبرنگار: وجیهه مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: