اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۷ - 29 December 2018
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر اعضای این کمیسیون به عراق، گفت: در این سفر ضمن بازدید از مناظق مرزی و دیدار با نماینده رهبری بر بازگشایی مرز خسروی تاکید فراوان شد.

سفر به عراق با هدف بازگشایی مرز خسرویبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از خانه ملت،حشمت الله فلاحت پیشه در توضیح سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عراق و بازدید از مرز خسروی، گفت: سفر کمیسیون به اتفاق نمایندگان استان مرزی کرمانشاه و برخی از مسئولان استان با ماموریت بازگشایی مرز خسروی انجام گرفت.

مرز خسروی مرز رسمی و سنتی بین ایران و عراق

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مرز خسروی مرز رسمی و سنتی بین ایران و عراق است که به دلایل امنیتی بسته شده است، این سفر از همین مرز به صورت زمینی انجام گرفت.

وی افزود: مردم دو طرف مرز اعم از ایران و عراق به شدت مشتاقند که این مرز باز شود، مردمان اهل سنت و شیعه در دو طرف مرز خواهان بازگشایی این مرز هستند. متاسفانه بسته شدن این مرز سبب سوء استفاده برخی از سودجویان شده است.

تاکید بر پیگیری بازگشایی مرزی خسروی با کمک دولت و مجلس

فلاحت پیشه یادآور شد: در این سفر ملاقات هایی هم صورت گرفت و در نهایت هم با آیت الله حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق صحبت کردیم، ایشان تایید فرمودند و قرار شد در بازگشت به تهران اقداماتی را از طریق دولت و مجلس برای کمک به بازگشایی مرز دنبال کنیم.

مرز خسروی برای رفت و آمد تجار باز است

وی تصریح کرد: مرز خسروی به دلیل دغدغه های امنیتی بسته شده البته این مرز از سمت عراق باز است و آنها از این مسیر آمد و شد می کنند، تجار ایرانی هم از مرز خسروی آمد و شد دارند منتهی ما به دنبال بازگشایی مرز به سوی زائران هستیم تا آنها با حداقل زمان به عتبات برسند.

فلاحت پیشه یادآور شد: زائران در سایر مرزها میزانی از وقتشان تلف می شود اما در مرز خسروی به همان میزان وقت می توانند به عتبات برسند. در مرزهای دیگر ترافیک فراوان داریم به ویژه در ایام اربعین لذا بازگشایی این مرز می تواند به کمک آنها در این ایام بیاید.

مناطق داعش در عراق کاملا پاکسازی شده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این سفر همچنین از مناطق پاکسازی شده از داعش بازدید داشتیم، داعش در مناطق نزدیک به این مسیر مستقر شده بود اما الان هیچ اثری از داعش نیست و تمام تاسیسات و سنگرهایی که ایجاد کرده بودند، از بین رفته لذا هیچ اثری از این گروه تروریستی نیست.

فلاحت پیشه اظهارداشت: در حال حاضر حتی به صورت برنامه ریزی شده و چند هفته یک بار منطقه پاکسازی می شود، از همه ابزارها هم استفاده شده تا عامل انتحاری کاملا کنترل شود، در چند ماه گذشته هیچ اقدام انتحار و حتی کور در منطقه نداشتیم، این منطقه کاملا بازسازی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: