اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 24 December 2018
صالحی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نقش تئاتر در جامعه، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار اخیر خود با هنرمندان به نقش موثر تئاتر در جامعه و ناکافی بودن بودجه فعلی آن اشاره کرده اند.

حوزه نمایش در بخش های اجتماعی گام های موثری برداشته است

خبرنگار: مهرداد صفری

به گزارش عصرپرس، سیدعباس صالحی افزود: حوزه نمایش و سینما در بخش های مختلف اجتماعی و دفاع مقدس گام های موثری طی سال های طولانی گذشته برداشته است که این روند با تداوم فعالیت هنرمندان متعهد همچنان ادامه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از رویکرد جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از منابع وقف برای تقویت حوزه فرهنگی خبر داد و بیان کرد: تاکنون شتاب کافی در این زمینه وجود نداشته که امیدواریم این روند با برنامه ریزی دچار تحول شود.

صالحی با اشاره به فعالیت ۲۲ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور ادامه داد: در راستای ارتقای کیفی فعالیت ها و ایجاد هماهنگی بیشتر در این حوزه، سامانه سجا راه اندازی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت های هنری در این کانون ها نقش مکملی در فضای هنری ایفا می کند، افزود: شناسایی کانون های نمونه برای الگو سازی دیگر کانون ها آغاز شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تخصص علمی و حساسیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با برداشتن گام های مثبت در حوزه فرهنگ همراه خواهد بود، گفت: ارتقای کیفی نهادهای فرهنگی در کشور از جمله مهمترین نتایج این امر به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با تاکید بر اینکه کانون های مساجد می تواند به رونق این مکان های مقدس در بین جوانان کمک کند، افزود: کانون ها با بودجه کمی کار می کنند و این ظرفیت باید با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت شود.

وی تاکید کرد: تعداد کتابخانه های عمومی و همچنین تعداد کتاب ها به ویژه در بخش های حاشیه ای شهرهای آذربایجان غربی کم است و باید برنامه ریزی لازم برای افزایش تعداد آن ها انجام گیرد.

وی، نظارت بیشتر بر فضای کنسرت ها و محتوای فیلم های خانگی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین پیشنهاد کرد تا کتابخانه های حوزه علمیه از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره ببرد.




نام:
ایمیل:
* نظر: