اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۷ - 23 December 2018
عملیات ساخت بیمارستان 540 تختخوابی چابهار با حضور وزیر بهداشت و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد.

آغازعملیات ساخت بیمارستان 540 تختخوابی در تنها بندر اقیانوسی ایرانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از وبدا، بندرچابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است که خارج از خلیج فارس و تهدیدات آن واقع شده و در آینده اقتصاد ایران، نقش غیرقابل انکاری ایفا خواهد کرد.

همچنین مقام معظم رهبری نیز توسعه سواحل مکران را جزو الویت های اساسی عنوان کردند و تاکید داشتند که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.

براساس این گزارش، این بیمارستان با زیربنای 60 هزار متر مربع در محدوده منطقه آزاد چابهار با کاربری آموزشی - درمانی در مدت 3 سال در 13 طبقه ساخته خواهد شد.

 برای ساخت و تجهیز بیمارستان 540 تختخوابی چابهار، حدود 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بخشی از آن از محل تهاتر دارایی های دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر و تغییر کاربری املاک آن تامین خواهد شد.

همچنین این بیمارستان دارای بخش هایی همچون اورژانس، جراحی، داخلی، بستری، کودکان، زنان و زایمان، مراقبت های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه خواهد بود.

گفتنی است، بندرچابهار با بیش از 300 هزار نفر جمعیت و یک بیمارستان 186 تختخوابی (بیمارستان امام علی(ع)) است که ضریب اشغال این بیمارستان حدود 100 درصد است و با توجه به رشد جمعیت در این منطقه طی سالیان گذشته ساخت بیمارستان 540 تختخوابی چابهار، اقدامی ضروری است .


نام:
ایمیل:
* نظر: