اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - 23 November 2016
عملیات لوله‌گذاری طرح انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به ورامین، پاکدشت و شهر ری آغاز شد.

سرویس اقتصادی عصرپرس: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در نشست امضا تفاهم نامه تاریخ قطعیت قرارداد طرح احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین که به روش BOT و خرید تضمینی آب کشاورزی توسط بخش غیردولتی در دست اجرا است، گفت: با انتقال پساب تصفیه شده به دشت های استان قانون توزیع عادلانه آب به خوبی محقق می شود.

به گزارش شرکت آب منطقه ای تهران، نشست امضا تاریخ قطعیت قرارداد طرح احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین با حضور خسرو ارتقایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران و ابراهیم نقوی، رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت و گاز محمدیان (سرمایه گذار بخش غیردولتی) برگزار شد.

ارتقایی افزود: لوله های انتقال این طرح به قطر سه متر و طول 36 کیلومتر بوده و جنس آن از نوع پلی اتیلن دو جداره به عنوان یکی از خطوط انتقال بزرگ در کشور شناخته می شود. زیرساخت ها و عملیات ساخت کارخانه تولید لوله فوق در مدت زمان کمتر از یک سال انجام شده و راه اندازی و تولید لوله این پروژه شروع شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، تصریح کرد: طی دو سال مقدمات و زیرساخت ها و پیش شرط های قراداد مذکور (مشتمل بر تامین مالی و اخذ تسهیلات بانکی، انجام مطالعات و طراحی ها، اخذ مجوزهای لازم، تاسیس کارخانه و تجهیز دو خط تولید لوله و...) تحقق یافته است و شرایط برای رسمیت یافتن تاریخ قرارداد و شروع عملیات اجرایی محقق گردیده است.

وی گفت: شرکت مهندسی و توسعه نفت و گاز محمدیان این پروژه را با هزار و سیصد میلیارد ریال سرمایه گذاری اولیه در قالب BOT و خرید تضمینی پساب در دست اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، خاطرنشان کرد: قریب به 50 سال است که آب سالم دشت های حاشیه استان، در تهران مصرف می شود که با انتقال پساب تصفیه شده به دشت های موجود، قانون توزیع عادلانه آب نیز با اجرای این طرح به خوبی محقق می شود.

وی گفت: با عملیاتی شدن و تامین به موقع منابع مالی توسط بانک عامل بتوانیم در مدت زمان فشرده این پروژه را به سرانجام برسانیم. در این بین دغدغه ما در قبال معارضان محلی است که بدین منظور همکاری مقامات محلی برای اجرای هر چه سریعتر این پروژه ضروری است تا بتوانیم از حاشیه کانال انتقال آب تهران به ورامین این طرح را به مرحله اجرا در بیاوریم.

همچنین در پایان علی حسین معیدی نیا، مجری طرح احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه خانه جنوب تهران به دشت ورامین گفت: در سال 93 زیرساخت ها و مقدمات اجرای این طرح توسط شرکت مهندسی و توسعه نفت و گاز محمدیان انجام و تسهیلاتی معادل یک هزار میلیارد ریال نیز از صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک کشاورزی برای این طرح اختصاص پیدا کرده است.

پایان پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر: