اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۱ دی ۱۳۹۷ - 22 December 2018
همزمان با برگزاری دوره آموزش حمل مواد خطرناک اعلام شد
مراسم افتتاحیه دوره «آموزش ارتقای ایمنی جاده‌ای در بخش محموله‌های سوختی و خطرناک» در آموزشگاه شهید تفویضی با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و رییس پلیس راهور ناجا برگزار شد.

جاده‌ها برای حمل مواد خطرناک استاندارد می‌شوند

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز دوره آموزش حمل مواد خطرناک در جاده‌ها در مجتمع آموزشی شهید تفویضی با حضور عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سردار حمیدی رییس پلیس راهور ناجا و جمعی از مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فرماندهان راهور برگزار شد.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی، در ابتدای آیین برگزاری این دوره آموزشی اظهار داشت: مقوله ایمنی در رأس اقدامات سازمان راهداری  و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد از این‌رو اقدامات سازمان باید بر مبنای شناخت باشد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: برای کاهش تصادف‌های رانندگی باید اقدامات مؤثرتری انجام شود که برگزاری دوره‌های آموزشی می‌تواند باعث آشنایی بیشتر و افزایش سطح آگاهی نسبت به قبل شود.

وی تصریح کرد: باید اثربخشی بر اساس مباحث علمی و آماری باشد.

همچنین سردار حمیدی در ادامه بابیان اینکه پلیس و سازمان راهداری بیشترین مأموریت مشترک برای خدمت به مردم را انجام می‌دهند، گفت: مهم‌ترین موضوع در هر سازمان بهره‌وری است و آموزش پیش از سایر سرفصل‌ها مانند سازمان‌دهی و نظارت قرار دارد.

وی افزود: دوره‌های آموزشی دانشگاهی کافی نیست و باید دوره‌های آموزشی ضمن خدمت نیز در حین فعالیت کاری برگزار شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: بر اساس تجربیات آموزش چهره به چهره از اثرگذاری بیشتری نسبت به سایر موارد آموزشی برخوردار است. در این دوره از سطوح مختلف مانند فرماندهان و روسای بازرسی حضور خواهند یافت زیرا معتقدیم مدیر هر اداره مسئول آموزش یگان خود است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان توقع داشت که مدیریت و نظارت بر فرآیند حمل بار به‌صورت جداگانه و بدون تعامل و هماهنگی رخ دهد لذا برای ارتقا ایمنی باید دستگاه‌های ذی‌ربط به‌صورت هماهنگ و یکپارچه اقدامات مستمر انجام دهند.

عبدالهاشم حسن نیا در حاشیه برگزاری دوره آموزشی حمل مواد خطرناک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ماه های آینده ۱۲۰ هزار راننده ناوگان حمل مواد سوختی و خطرناک و ۱۲۰۰ نفر از مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آموزش خواهند دید.

وی افزود: دوره آموزشی حمل مواد خطرناک با همکاری پلیس با هدف ارتقا ایمنی، کاهش خسارت های جانی، مالی و روانی برگزار شد.

حسن نیا با بیان اینکه وظیفه حمل مواد خطرناک از لحاظ استاندارد مهم است، تصریح کرد: تا کنون بحث استانداردسازی جاده ها از منظر حمل مواد خطرناک مطرح نبوده است که در این دوره مورد توجه جدی قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در همین راستا آموزش‌های لازم در خصوص نصب علائم و اقدامات تاثیرگذار در کاهش حوادث حمل مواد سوختی و خطرناک در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است هم‌زمان دوره آموزشی استانداردسازی و تعالی رفتار پلیس راهور کار خود را آغاز کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: