اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - 19 December 2018
فرمانده ناجا گفت: امروز دشمنان از ضربه های نظامی و امنیتی ناامید شده و به سوی هجمه های اقتصادی و فرهنگی روی آورده اند، البته ما نباید از مسائل نظامی وا منیتی غافل باشیم بلکه هوشیاری همواره لازم و واجب است.

هجمه دشمنان عرصه های اقتصادی و فرهنگی است

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری در یادواره 445 شهید والامقام فرماندهی انتظامی استان گیلان، اظهار داشت: قطعا توفیق شرکت در این محفل از سوی شهدا نصیب ما شده و اگر اراده این بزرگواران نبود، این توفیق برای ما حاصل نمی شد.

سرداراشتری ادامه داد: این موضوع را بارها ما در صحبت های امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دیده و شنیده ایم که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و همان ثواب را برای ما به همراه خواهد داشت.

فرمانده ناجا به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا که فرمودند 30 سال از جنگ گذشته است اما شهدا فراموش نشده اند ولی همه بدانند اگر صد سال دیگر نیز بگذرد یاد این عزیزان در خاطر مردم ایران فراموش نشدنی است، اشاره و بیان کرد: شهیدان عزیز در زمان حیات خود و اکنون که در کنار ما نیستند، موجبات خیر و برکت بوده اند و ما همواره قدردان این عزیزان هستیم.

سردار اشتری به توطئه ها و فتنه های دشمنان در ده های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: همگی این تهدیدات با برخورداری از فرهنگ ایثار و شهادت خنثی و دفع شده است.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس، دشمنان ما صدها برابر دارای توان ، تجهیزات و امکانات بودند و پیش خود فکر می کردند، می توانند انقلاب ما را که نه دارای ارتشی منسجم، تجهیزات و ادوات مناسب بود به زانو در بیاورد اما همه شاهد بودیم که نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی ادامه داد: مردم ما با یک فرمان از سوی امام راحل با تمام قوای نظامی و از همه مهمتر بسیج مردمی توانستند با استکبار و حمله رژیم بعثی مقابله کند؛ تنها روحیه جهادی ، توکل به خدا و توسل به ائمه و نیز اطاعت امر از فرماندهی کل قوا سبب شد که پیروز این میدان شویم و هیچ چیز غیر از اینها نمی تواند عامل پیروزی ملت ما باشد.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: در دوران بعد از جنگ تحمیلی نیز غائله هایی نیز در تعدادی از شهرها داشتیم که گروه های ضدانقلاب و مخالف می خواستند با آشوب در شهرها امنیت انقلاب و کشور را خدشه دار کنند اما با کمک و دعای شهدا و هوشیاری مردم، نقشه های آنان نقش بر آب شد.

سردار اشتری با بیان اینکه قطعا روحیه جهادی می تواند در کشور پیشرفت ایجاد کند، اضافه کرد: امروز شاهدیم هر جایی که پیشرفتی حاصل شده، منشأ آن یک روحیه جهادی بوده است و شهید "احمدی روشن" نمونه ای از این شهدا محسوب می شود.

وی، وجود روحیه جهادی در دوران دفاع مقدس را معطوف به افراد آن دوران ندانست و گفت: امروز می بینیم مدافعان حرم از افرادی هستند که در آن دوران نبوده اند ولی امروز با همان روحیه در دفاع از حرم اهل بیت(ع) از جان خود می گذرند.

سردار اشتری با اشاره به دیدار هفته گذشته تعدادی از خانواده شهدا با رهبر معظم انقلاب، افزود: معظم له در این دیدار فرمودند، حضور پرشور مردم یاسوج در تشییع پیکر پاک شهید "داریوش رنجبر" شهید حادثه تروریستی چابهار نشان دهنده این است که مردم قدر می دانند.

وی برگزاری کنگره شهدا را موجب حفظ و ارتقاء روحیه شهادت در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: ارتقاء روحیه شهادت سبب می شود به ظرفیت های داخلی خود فکر کنیم و به نیروی خارجی و دشمن که همواره سعی در ناامید کردن مردم دارند، دل خوش نباشیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: امروز هجمه دشمنان ما فقط در بعد نظامی و امنیتی نیست بلکه عرصه های اقتصادی و فرهنگی را نیز نشانه گرفته اند، گرچه ما همواره باید بر توان نظامی خود بیفزاییم تا دشمن لحظه ای به فکر ضربه زدن به کشور ما نیفتد.

وی به رجزخوانی رئیس جمهور بی عقل آمریکا اشاره و تصریح کرد: مقامات آمریکایی گفته بودند امسال تابستان داغی را برای ایرانی ها خواهیم داشت اما شاهد بودیم که تابستان به خوبی سپری شد و سپس آنان، دل به 13 آبان بستند اما حضور پرشور مردم در این روز منجر به شکست برنامه های آنان گشت؛ امیدواریم 22 بهمن امسال نیز مردم با حضور پرشور خود بتوانند جوابگوی یاوه گویی های مقامات آمریکایی باشند.

سردار اشتری تصریح کرد: کشور ما بیش از 220 هزار شهید، صدها هزار جانباز و آزاده تقدیم کرده تا در مقابل با استکبارستیزی بایستد و این ایستادگی قطعا با لطف و عنایت خداوند متعال و هدایت های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و به برکت خون شهدا و نیز حضور گسترده مردم در عرصه های مختلف محقق گشته است.

فرمانده ناجا به برنامه ریزی دشمن در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ما باید هوشیار باشیم و دشمنان نیز بدانند که امسال مراسم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی باشکوه تر از سال های قبل برگزار خواهد شد.

وی به برخی مشکلات اقتصادی در کشور اشاره و بیان کرد: این مشکلات با برنامه ریزی مناسب از سوی مسئولان مرتفع خواهد شد

سردار اشتری به ایثار و از جان گذشتگی های جوانان این مرز و بوم اشاره و خاطر نشان کرد: مدافعان حرم و شهدای ناجا مصداق این ادعای ما محسوب می شود .

وی روحیه جهادی شهدا را برای کشور سرمایه ای بزرگ عنوان و به وصیت نامه شهدا اشاره کرد و گفت: پیروی از ولایت فقیه و پشتیبانی از آن، توصیه به حجاب و رعایت آن از تاکیدات مهم شهدا در وصیت نامه شان به شمار می آید.

سردار اشتری به تقدیم 13 هزار شهید توسط نیروی انتظامی اشاره و خاطر نشان کرد: 8 هزار تن از این شهدای عزیز در دوران دفاع مقدس و 5 هزار نفر از عزیزان در شهرها، مرزها و روستاها برای امنیت، آسایش و آرامش مردم تقدیم به نظام و انقلاب شده اند.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی بیش از 20 هزار جانباز و بیش از 2 هزار آزاده تقدیم کرده که با الهام از روحیه بالای این عزیزان توانسته امنیت خوبی برای مردم رقم بزند.

سرداراشتری با تاکید بر اقتدار توأم با هوشمندی ، عدالت و رأفت تاکید و تصریح کرد: ما همواره حافظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم بوده ایم و خدمت صادقانه به شهروندان را برای خود افتخار می دانیم.

وی، امنیت را بالاترین سرمایه هر کشوری عنوان و بیان کرد: نیروی انتظامی افتخار می کند در کنار دیگر دستگاه های متولی امنیت می تواند برای مردم امنیت را به ارمغان آورد.

سردار اشتری در پایان با بیان اینکه امروز متأسفانه فرهنگ اصیل ایرانی مورد هجمه قرار گرفته و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) طی دو دهه گذشته در این رابطه اشاره هایی داشته اند، گفت: نباید اجازه دهیم در جامعه ارزشی ما، ارزش های آن خدشه دار شود بلکه بایستی در جهت حفاظت و حراست از آن کوشا باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم ، پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس نیز تشییع شد.

در این مراسم، دل نوشته ای توسط یکی از فرزندان شهید "حسن پاینده" که در تاریخ 4/ 8/ 97 در درگیری با اراذل و اوباش در پارک دانشجوی شهرستان رشت به درجه رفیع شهادت نائل شد، قرائت گردید.

فرمانده نیروی انتظامی در دیداری کوتاه با خانواده شهید "پاینده" از روحیه بالای این خانواده تقدیر و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم رهرو این عزیزان و خدمتگزار خانواده شهیدان باشیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: