اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - 19 December 2018
رئیس دفتر رئیس جمهور از احتمال تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور به مجلس در هفته آینده خبر داد.

بودجه هفته آینده تقدیم مجلس می‌شودبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از صدا وسیما، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور بحث حادثه پیش آمده در مدرسه‌ای در استان سیستان و بلوچستان را اولین موضوعی ذکر کرد که در جلسه امروز هیئت وزیران مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت: این حادثه باعث تأسف همه اعضای هیئت دولت شد و ما به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گوییم. هم اکنون نماینده وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش جهت بررسی موضوع و رسیدگی به خانواده این دانش آموزان در منطقه حضور دارند. این مدرسه دولتی نبوده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور بحث درباره سواحل مکران و برنامه ریزی برای توسعه آن و همچنین موضوع بودجه سال آینده کل کشور را از دیگر مباحث امروز جلسه هیأت دولت عنوان کرد و گفت: بحث‌های مفصلی در این زمینه صورت گرفت تا بتوانیم امور را به گونه‌ای پیش ببریم که آنچه رهنمود‌های مقام معظم رهبری است در بودجه لحاظ شود.

وی افزود: تبصره‌هایی امروز در هیئت دولت به تصویب رسید که به تبصره‌های قبلی بودجه اضافه خواهد شد.

واعظی همچنین از احتمال تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور به مجلس در هفته آینده خبر داد.

بسته تثبیت قیمت‌ها نهایی خواهد شد

رئیس دفتر رئیس جمهورگفت: ما باید درخصوص ساختار بودجه ریزی در کشور تجدید نظر کنیم و بودجه بازنویسی شود که این کار کار آسانی نیست چرا که بودجه طی صد سال اخیر با روش‌های مختلف تدوین شده و برخی ردیف‌ها در دولت براساس مصالح، قرار گرفته است و برخی را مجلس اضافه کرده و برای تمام دستگاه‌های مختلف در سراسر کشور، حقی ایجاد شده است.

محمود واعظی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگاران در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت افزود: اکنون که با محدودیت بودجه مواجه هستیم عملاً به گونه‌ای شده که همه دستگاه‌های مختلف چه دولتی و غیر دولتی، فرهنگی، نهادها، بودجه را حق خود می‌دانند و به همین دلیل، فشار بردولت است و اگر ما بتوانیم کمی ردیف‌ها را کم و متمرکز می‌کنیم تا بدانیم که با بودجه‌ای که به هر دستگاه تعلق می‌گیرد چه اقدام‌ها و فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد.

وی گفت: از هفته گذشته براساس رهنمود مقام معظم رهبری جلسات متعددی درسطوح مختلف داشتیم که بالاترین آن جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه وبد که بعد از ظهر روز گذشته برگزار شد که در آن نشست، در این زمینه مفصل صحبت شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: ما هزینه‌هایی را در بخش‌های مختلف در بودجه سال آینده کاهش دادیم، همچنین از اکثر دستگاه‌هایی که بودجه‌ای در گذشته برای آن‌ها تدوین شده بود، بخشی کاهش پیدا کرد و آن چیزی را که استثنا کردیم پرداختی به کمیته امداد، بهزیستی، بازنشستگان و حقوق بگیران دولت بود و همان رقمی که ابتدا در لایحه بودجه ۹۸ اعمال شده بود را در نظر گرفتیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص نظرات منتقدان در خصوص اینکه دولت بیشتر در مذاکرات به اروپا چشم دوخته است، افزود: منتقدان همیشه دنبال نکات منفی هستند. ما از همه فرصت‌هایی که در دنیا برایمان وجود دارد و می‌توانیم به وجود بیاوریم در حال استفاده هستیم.

واعظی گفت: سفر‌های متعددی از سوی وزارت خارجه و برخی از وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی برای ایجاد زمینه‌های توسعه اقتصادی در حال انجام است و من فکر می‌کنم اس پی وی در اروپا ایجاد شود علاوه بر اینکه فرصت ایجاد می‌شود دولت نظرش این است که از همه فرصت‌ها استفاده کند تا روابط خارجی، صادرات و تأمین مواد اولیه سهل‌تر انجام شود.

وی در خصوص کاهش قیمت ارز و تأثیر آن بر کاهش قیمت‌های اجناس و اقلام مختلف اظهار داشت: الان که قیمت ارز در حال کاهش است و اطمینان به وجود آمده، انتظار داریم حتماً بهای کالا‌هایی که در گذشته به دلیل افزایش قیمت ارز بالا رفته، کاهش پیدا کند. در این زمینه جلسات مختلفی در هفته جاری برگزار شد و بحث بسته تثبیت قیمت کالا را بررسی کردیم و از وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک خواستند که کمیته‌های مختلفی تشکیل دهند تا بتوانند این بسته تثبیت قیمت‌ها را به ما ارائه دهند، به ویژه در بخش‌هایی که مورد نیاز روزمره مردم است.


نام:
ایمیل:
* نظر: