اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - 17 December 2018
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد:
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آن‌چه که ما امروز آن را دنبال می‌کنیم با استانداردهای روز جهانی همراه است و تلاش ما بر این خواهد بود که این حرکت در آینده نیز ادامه‌ داشته باشد.

قوانین ایمنی کشور بر اساس مقررات اتحادیه اروپا نوشته شده است

به گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس، علی عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته، اظهار کرد: ما در طول چهار سال گذشته تلاش کرده‌ایم هم در توسعه و هم در رضایت مسافران و هم در گسترش نفوذ صنعت هوانوردی تلاش کنیم و در این مسیر دستورالعمل هایی مانند حقوق مسافر، تاسیس شرکت های هواپیمایی و دستورالعمل‌های ایمنی و فنی به شکل دقیق اجرایی شده‌اند. آن چه که ما امروز آن را دنبال می‌کنیم با استانداردهای روز جهانی همراه است و تلاش ما بر این خواهد بود که این حرکت در آینده نیز ادامه‌ داشته باشد.

عابدزاده با بیان اینکه اکنون دو اتفاق مهم برای صنعت هوانوردی رخ داده است، گفت: رشد قیمت ارز به اندازه ۲.۵ برابر و تشدید تحریم هوانوردی توسط دولت امریکا باعث شده اکنون این صنعت در وضعیت ویژه‌ای قرار بگیرد و کلیه ساختارهای صنعت مانند آموزش، تعمیر و نگهداری هواپیما و عملیات پروازی را تحت تأثیر قرار دهد.

وی درباره محدودیت‌های موجود برای سن ناوگان جدید وارد شده به ناوگان ایران، توضیح داد: در برنامه‌های سوم و چهارم توسعه قاعده‌ای در نظر گرفته شده بود که هواپیمای با سن بالای 15 سال وارد ایران نشود، اما تحریم ها و محدودیت های جدی موجود در فضای بین‌المللی عملا امکان اجرایی شدن این قاعده را فراهم نکرد. با این حال سازمان هواپیمایی با قرار دادن کف 1998 به عنوان سال ورود هواپیماها به ایران تاکنون نیز بر این تعهد پایبند بوده و جز مواردی خاص که ایرلاین‌ها از گذشته قراردادشان را نهایی کرده بودند، اجازه ورود هواپیما با سن بالا به ناوگان را نداده است.

وی افزود: ما به‌عنوان سازمان هواپیمایی کشوری تلاش داریم در وهله اول شرایط فعلی را حفظ کرده و در وهله بعدی به دنبال توسعه صنعت هوانوردی باشیم.

عابدزاده در ادامه با اشاره به عبور هواپیماهای آمریکایی از حریم هوایی ایران گفت: ما برای هیچ کشوری به‌جز اسرائیل محدودیتی برای عبور از آسمان کشور تعیین نکرده‌ایم و دیگران نیز محدودیتی برای ما وضع نکرده‌اند، بی‌شک اگر اتفاق جدیدی رخ دهد با توجه به منافع ملی دراین‌باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به قوانین مصوب هواپیمایی کشوری برای تأسیس ایرلاین و ورود هواپیما به کشور اشاره کرد و افزود: این قوانین به این منظور تصویب شده است که هم توسعه در صنعت هوانوردی اتفاق بیفتد و هم رضایت مسافران و شرکت‌های هواپیمایی تأمین شود. در واقع هدف این دستورالعمل‌ها این بوده که بتوانیم از همه امکانات برای سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به همین منظور دستورالعمل جدیدی تدوین‌شده است که ورود هواپیماهای کوچک بر تعداد کم را برای خدمت‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار تسهیل می‌کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه ایرلاین‌ها مجری قوانین مربوط به حقوق مسافر هستند، گفت: در حوزه ایمنی نیز قوانین ما بر اساس مقررات اتحادیه اروپا نوشته شده است این قوانین و قوانین مربوط به تأسیس شرکت هواپیمایی به صورت کاملا شفاف در سایت هواپیمایی کشوری وجود دارد و پیش‌تر نیز در چندین نوبت با نظر فعالان هوانوردی اصلاح شده است.

وی ادامه داد: در واقع ما در ۳۵ سال گذشته صنعت هوانوردی را به لحاظ اقتصادی بد اداره کرده‌ایم و نرخ گذاری تکلیفی اجازه ورود سرمایه گذاران به صنعت هوانوردی، توسعه ناوگان و همچنین توسعه فرودگاه‌های کشور را نداده است.

عابدزاده درباره آخرین وضعیت حذف پروازهای چارتری در ایران نیز گفت‌: قطعا چارتر یک امکان مهم است که نمی‌توان توقع حذف آن را داشت، زیرا این مساله امکان مهمی برای گسترش گردشگری و کمک به سازمان‌های فعال در این بخش خواهد کرد، اما مساله‌ای که وجود داشت لزوم حذف برخی واسطه ها و بالا برندگان قیمت بلیت هواپیما بود. از این رو چارتر در حوزه تک فروشی حذف خواهد شد، اما در بخش گردشگری با حفظ ضوابط به کار خود ادامه‌ می‌دهد.

به گزارش عصرپرس ، سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته ۲۵ الی ۲۷ آذر ماه  باحضور ۶۰ شرکت داخلی در محل مصلی امام خمینی ره برگزار شد.


خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: