اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 16 December 2018
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: نگاه به ترانزیت باید به عنوان ارزش افزوده طلایی باشد و باید به ترانزیت بعنوان اولویت در جهت رفع موانع بیشتر توجه شود.

ترانزیت باید به‌عنوان ارزش افزوده طلایی در اولویت قرارگیرد

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری گفت:با توجه به گستردگی کشور و نظام گسترده و وسیع حمل و نقل ایران، نیاز به بحث هماهنگی در همه اجزا و گزاره های موجود مانند تولید، استفاده و بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل وجود دارد.

وی افزود: شرکت‌هایی که تولید زیرساخت و تجهیزات می‌کنند و تمامی شرکت‌های مجموعه بهره بردار، ناظر و دانش بنیان که تولید دانش و مهارت می کنند در مجموعه این نمایشگاه گردهم آمده و آخرین دستاوردهای خود را عرضه می‌کنند.

وی با بیان این‌که باید موانع توسعه در مسیر ترانزیت ایران برطرف شود، اظهار کرد: تلاش ما این است که با یک ساختار نظام‌مند مسئولیت اجتماعی وزارت راه و شهرسازی را به مرحله‌ی نهایی برسانیم و با فعال کردن تشکل‌های صنفی و هوشمندسازی حمل و نقل مقدمات برای گسترش نفوذ ترانزیتی کشور فراهم شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره‌ آخرین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای کاهش میزان تلفات رانندگی نیز گفت: ما باید سرعت را به عنوان عاملی تاثیرگذار در تصادفات کاهش دهیم و در کنار آن ۳۰ کیلومتر منتهی به شهرها به عنوان اصلی‌ترین محل‌های تصادف رصد شده و پیگیری شود.

وی همچنین یادآورشد: شرکت‌های خودروساز در بخش حمل و نقل عمومی امسال به صورت چشمگیری حضور داشتند که ما امیدواریم بتوانیم تسهیل‌گر حضور آنها در حوزه حمل و نقل کشور باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از نکات بارز نمایشگاه امسال حضور پررنگ استارت‌آپ‌های حوزه حمل و نقل است، گفت: نمایشگاه امسال دارای ویژگی خاصی است که از آن جمله می توان به حضور استارت‌آپ‌ها اشاره کرد. این استارت‌آپ‌ها می‌توانند هزینه های اضافی و سربار حوزه حمل و نقل را با هوشمندسازی کاهش دهند و باعث حضور سرمایه‌گذاران در این صنعت شوند.

به گزارش عصرپرس، سومین نمایشگاه حمل ونقل و صنایع وابسته 25 الی 27 آذر ماه سال جاری با حضور60 شرکت داخلی در محل مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.



نام:
ایمیل:
* نظر: