اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 16 December 2018
اردکانیان
وزیر نیرو نقش پژوهش و فناوری را در تحقق ماموریت‌های صنعت آب و برق بسیار حائر اهمیت دانست و افزود: منابع مالی لازم برای توسعه ضروری پژوهش و تحقیق بایستی تدارک دیده شود.

پژوهش و فناوری در تحقق ماموریت‌های صنعت آب و برق نقش اساسی دارد

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردکانیان در مراسم جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو با بیان این که موضوع آب و انرژی در زندگی امروز و فردای جامعه ما و دیگر جوامع اهمیت دارد، اظهار داشت: با توجه به محدودیت این منابع در مقایسه با فزونی تقاضا و افزایش سطح زندگی نیاز بیشتر به نقش پژوهش در این عرصه احساس می‌شود. هر جا با محدودیت منابع مواجه هستیم علم، تجربه، تحقیق و پژوهش راهکارهای مهمی هستند که به مدد بشر آمده‌اند. 

وزیر نیرو تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم همزمان با عرضه خدمات آب و برق قدر اصلی‌ترین منابع تجدیدناپذیر که همان وقت و فرصت است بدانیم. پژوهشگر باید اساس کار خود را بر بهره‌گیری از فرصت قرار دهد. 

وی تاکید کرد: باید به همه تذکر دهیم که با تمرین بیشتر هر طرحی را مطابق برنامه آغاز و به پایان برسانند باید ارزیابی صحیحی از عملکرد خودمان داشته باشیم. 

وی ادامه داد: همچنین باید با قاطعیت بیشتری خود را موظف بدانیم که از ظرفیت‌ها استفاده کنیم با توجه به سیستم آموزشی کشور می‌توانیم از بهترین استعدادها در زمینه‌های مختلف بهره‌مند باشیم و این وظیفه ماست که با حساسیت بالا به مقوله منابع نیروی انسانی بپردازیم و در انتخاب بهترین‌ها و شایسته‌ترین نیروها وسواس داشته باشیم. 

اردکانیان با بیان اینکه هر گونه مسامحه و سهل‌انگاری در انتخاب نیروی انسانی نقش مخربی دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه انتخاب نیروی انسانی در عرصه مدیریت آب و برق باید با دقت بیشتری انتخاب‌ها صورت گیرد.  وی در ادامه ساختار مناسب را بعد از منابع نیروی انسانی از جمله اصلی‌ترین مقوله ها برتاثیرگذاری کیفیت انجام کار در حوزه پژوهش وتحقیق دانست.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ما در این زمینه اجازه و امکان هیچگونه مسامحه‌ای را نداریم و با توجه به سیستم آموزشی کشور می‌توانیم از بهترین استعدادها در زمینه‌های مختلف بهره‌مند باشیم. بنابراین این وظیفه مدیران ارشد و تمامی مدیران وزارت نیرو است تا با حساسیت بالا به مقوله منابع انسانی بپردازد.

اردکانیان خدمت در این زمینه را دارای نقش بسیار سازنده‌ای برشمرد و گفت: وسواس در انتخاب بهترین‌ها و گزینش و به‌کارگیری شایسته‌ترین یعنی فراهم کردن اصلی‌ترین زمینه لازم برای اینکه کارفرمای بیشماری از پژوهشگران و محققان در صنعت آب و برق از شایستگی‌های لازم برای مدیریت این کار برخوردار باشند.

وی تاکید کرد: در نقطه مقابل هرگونه سهل انگاری در این زمینه با هر توجیهی نقش بسیار مخربی خواهد داشت و می‌بایست این روزها با دقت و وسواس بیشتری به موضوع منابع انسانی در عرصه مدیریت آب و برق بپردازیم.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اصلی‌ترین تضمین برای پایداری عرضه آب و برق به قیمت و شکل مناسب وابستگی تام و تمام به کیفیت منابع انسانی دست‌اندرکار دارد.

اردکانیان با اشاره به اینکه ساختار مناسب پس از منابع انسانی جزو اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت انجام کار و ارائه خدمت است، اظهار کرد: در عرصه پژوهش و تحقیقات نیز ساختار مناسب به معنای تضمین کافی برای به‌کارگیری نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها در تولید محصولات، عرضه آن‌ها و همچنین در گردش فعالیت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط امروز ما به گونه‌ای است که در هر دو عرصه منابع انسانی و ساختار همچنان پس از چهار دهه فعالیت بسیار زیادی برای ما وجود دارد و امیدواریم در عین حال پرداختن به امور جاری و بدون هرگونه اختلالی در انجام وظایف و ارائه خدمات بتوانیم به این دو مقوله به شکل مناسب و شایسته‌ای بپردازیم.

وزیر نیرو نقش پژوهش و فناوری را در تحقق ماموریت‌های صنعت آب و برق بسیار حائر اهمیت دانست و افزود: منابع مالی لازم برای توسعه ضروری پژوهش و تحقیق بایستی تدارک دیده شود.

اردکانیان در پایان تاکید کرد: امیدواریم با توجه و علاقه‌مندی و همچنین برنامه‌ریزی و ارتباط خوبی که با موسسات پژوهشی و تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود در وزارت نیرو وجود دارد بتوانیم  به شکل هدفمندتر و منسجم‌تری زمینه را برای تحقق برنامه‌های وزارت نیرو فراهم کنیم.

در این جشنواره از پروژه‌های برتر پژوهشی و تحقیقاتی در قسمت‌های مختلف آب و برق تجلیل ­شد.



خبرنگار: پویا مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: