اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 15 December 2018
معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی اعلام کرد: احداث هر واحد ۱۶۰ مگاواتی بخار در نیروگاه‌های گازی باعث صرفه جویی ۲۵۰ میلیون مترمکعب سوخت می‌شود.

صرفه جویی ۲۵۰ میلیون مترمکعب سوختبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از صداوسیما، حمید رضا عظیمی معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی با اشاره به اینکه احداث 7500 مگاوات نیروگاه حرارتی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد افزود: احداث این نیروگاه ها سبب صرفه جویی 11.5 تا 12 مترمکعب سوخت در سال خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سال 92 برنامه مدونی برای احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی تهیه شده است گفت: تامین اعتبار این نیروگاه ها طبق ماده 12 قانون رفع موانع تولید با نظارت سازمان برنامه و بودجه باید از محل صرفه جویی سوخت تامین شود که البته تاکنون محقق نشده است.

معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی با اشاره به وارد مدار شدن واحد بخار نیروگاه پرند در پیک امسال ادامه داد: توسعه این نیروگاه ها سبب کاهش آسیب به محیط زیست خواهد شد علاوه بر اینکه برای احداث آن نیازی به تملک زمین جدید نیست.

عظیمی گفت: در قانون برنامه بودجه سال 98 قول هایی برای اختصاص یک ردیف بودجه برای احداث نیروگاه های سیکل ترکیبی داده شده است.

وی با بیان اینکه عمده سرمایه گذاری در صنعت برق توسط بخش خصوصی انجام شده است ادامه داد: بر اساس هدف گذاری انجام شده،­ برق تولید شده توسط بخش خصوصی باید بصورت تضمینی خریداری شود که نرخ تعیین شده مربوط به پیش از تغییرات نرخ ارز است بنابر این با توجه به تفاوت نرخ، صنعت بر ق برای توسعه بیشتر نیازمند کمک دولت و مجلس است.

معاون برنامه ریزی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی با بیان اینکه در 2 سال و نیم گذشته قراردادهای متعددی با بخش خصوصی به منظور نصب نیروگاه جدید امضا شده است ادامه داد: احداث نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک با سرمایه گذاری 1.2 میلیارد یورویی کشور روسیه و نصب 5 هزارمگاواتی توربین های کلاس f راندمان بالا با اعتبار 2.5 میلیارد یورو با مشارکت ایران، آلمان و چین بخشی از قراردادهای خارجی است که احداث آنها به زودی شروع خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: