اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 11 December 2018
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امنیت فیزیکی و سایبری همواره حائز اهمیت بوده و در شرایط کنونی این مهم، مضاعف شده است.

وزیر ارشاد: امنیت سایبری در شرایط کنونی اهمیت مضاعف دارد

به گزارش عصرپرس، مانیتورینگ مرکز حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (روز سه شنبه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه رونمایی شد.

سیدعباس صالحی ضمن بازدید از این مرکز در جریان روند تجهیز و راه اندازی آن قرار گرفت.

وزیر ارشاد در ادامه این بازدید با مهم ارزیابی کردن موضوع امنیت فیزیکی و سایبری، تاکید کرد: اهمیت امنیت سایبری در شرایط کنونی چند برابر و مضاعف شده است.

در ادامه این مراسم، رئیس مرکز حراست وزارت ارشاد نیز با ارائه گزارشی از روند چگونگی راه اندازی این مرکز، اظهار داشت: پروژه حاضر به عنوان یکی از حلقه های مجموعه پروژه های ارتقای امنیت و حفاظت سایبری و فیزیکی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که سه فاز دارد لذا هم اکنون فاز نخست آن طراحی و راه اندازی شده و در آینده نزدیک فازهای بعدی آن نیز راه اندازی و رونمایی خواهند شد.

قاسم خورشیدی در عین حال ابراز امیدواری کرد که با تخصیص اعتبارات لازم، فازهای بعدی این پروژه به مرحله اجرایی برسد.

رئیس مرکز حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال پیگیری برای راه اندازی مانیتورینگ در سایر ساختمان های زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: این مانیتورینگ دارای ویژگی های بسیاری است که از آن جمله می توان به بستر فیبر نوری آن اشاره کرد که قابلیت ارتقای حفاظتی و امنیتی در تمامی سامانه های الکترونیکی را بدون نیاز به تحول در زیرساختها در اختیار وزارتخانه قرار می دهد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: