اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - 08 December 2018
نمایشگاه آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش صبح امروز در محل ستاد فرماندهی این نیرو با حضور دریادار سیاری افتتاح شد.

آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش رونمای شد

به گزارش عصرپرس، نمایشگاه آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش افتتاح شد.

در این نمایشگاه علاوه بر نمایش آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های مخابراتی و ارتباطی، ساخت شناور، تجهیزات امدادی، از جدیدترین طرح‌ها و ماکت‌های تجهیزانی در حال ساخت نیروی دریایی ارتش رونمایی شد.

این دستاوردها کاملا­ بومی بوده و صدها نفر از تحصیلکرده‌هان دانشگاه نیروی دریایی و دیگر دانشگاه ها پای کار بودند.

از جمله این دستاوردها ، سامانه هدایت تیر سه بعدی غیرچرخان، معروف به چشم عقاب است.

سامانه چشم عقاب با هدف طراحی کشف و رهگیری بیش از صد هدف سطحی و هوایی و انتقال اطلاعات آنها به سامانه های موشکی و توپخانه نصب شده بر روی ناوهای زرهی طراحی شده است.

سامانه چشم عقاب در مرحله آزمایشی قرار دارد و در آینده نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید.

دومین دستاورد رونمایی شده سامانه بهینه شده کنترل آتش ثامن دو است که سامانه کنترل آتش است و در شناورهای رزمی نداجا به کار گیری می شود ، ابتدا اهداف دشمن را در فاصله بسیار دور کشف و شناسایی می کند و اطلاعات دریافت شده در اختیار سامانه های سلاح یک ناو قرار می دهد و آنها می توانند­توان رزمی یگان های شناور­ را بالا ببرند.

سومین دستاورد نیز هدف کاذب اژدر است که این سامانه به منظور آزمایش های میدانی انواع اژدرهای موجود در نداجا ساخته شده است و­ این توانایی را دارد که تمامی مشخصات تولید شده توسط زیردریایی ها را در پرتاب های آزمایشی اژدر شبیه سازی کند.

این سامانه در واقع کار یک زیر دریایی را برای استفاده از اجرای آتش اژدر( سامانه ­جهت انهدام ­زیردریایی های دشمن­)­ انجام می دهد.

چهارمین دستاورد هم پهپاد پلیکان است که این پهپاد برای اولین در کشور با هدف کشف و شناسایی اهداف اهداف دریایی و با قابلیت نشست و برخاست بصورت خودکار از روی شناورهای نیروی دریایی ­ساخته شده است و از اطلاعات دریافت شده توسط این پهپاد­ در اشراف اطلاعاتی ناوگروه های رزمی اعزامی به دریاهای دوردست مثل خلیج عدن بهره برداری می شود.

برای ساخت تمامی این دستاوردها ، متخصصان فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک تا پنج سال وقت صرف کرده اند.

رونمایی دستاورد‌های جدید تا ۲ ماه آینده

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نداجا: تا ۲ ماه آینده دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش در نمایشگاه دستاورد‌های فنی و تخصصی نداجا رونمایی خواهد شد.

امیر دریادار دوم مجید مقصودی در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های نداجا که صبح شنبه در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: این سازمان ۳۵ سال پیش کار خود را در منطقه یکم دریایی بندرعباس آغاز کرد.

وی با اشاره به اقدامات اولیه این سازمان گفت: سازمان جهادخودکفایی نداجا نهضت قطعه سازی را جهت دستیابی به تجهیزات توان رزمی بازدارنده آغاز کرد و تلاش مستمری داشت.

امیر مقصودی با بیان اینکه دستاورد‌های جدید متناسب با نوع تهدیدات طراحی و تولید می‌شوند، تصریح کرد: تولید و طراحی ناوشکن سهند و زیردریایی‌های جدید کلاس غدیر بیانگر توانمندی رزمی نداجا در راستای تهدیدات پیش رو بوده و دستاورد‌های امروز نداجا در نیرو‌های مسلح مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان است.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نداجا با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان گفت: این تحریم‌ها برای ما فرصت ایجاد کرده و در واقع موتور پیشرانی برای ارتقای توان نیروی دریایی راهبردی است.

وی تصریح کرد: این سازمان با وجود تمامی تحریم‌ها امروز در حوزه‌های مختلف اعم از سامانه‌های موشکی، پروازی و زیرسطحی فعالیت‌های خوبی داشته و دستاورد‌های مهمی را تولید کرده است.

امیر مقصودی عنوان کرد: نمایشگاه دستاورد‌های فنی و تخصصی نداجا دائمی است و تا ۲ ماه آینده دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

 

نمایش ماکت ناو موشک انداز «سینا ۷» و شناور اطلاعاتی «طلائیه»

ماکت جدیدترین ناو موشک‌انداز سینای ۷ جدیدترین ناو موشک‌انداز کلاس سینا در نمایشگاه دستاورد‌های تخصصی نداجا به نمایش گذاشته شد.

ناو موشک انداز سینای ۷ هم‌اکنون در کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندرعباس آخرین مراحل ساخت خود را می‌گذراند.

این طرح ابتکاری که «زره» نامگذاری شده است، سومین شناور سبک از شناور‌های کلاس سینا محسوب می‌شود که در منطقه یکم دریایی امامت نداجا عملیاتی خواهد شد.

همچنین ماکت شناور اطلاعاتی و تجسسی نیروی دریایی ارتش که «طلائیه» نام‌گذاری شده و بیش از نیمی از مراحل ساخت آن طی شده است نیز در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان گذاشته شده است.

به گزارش صداوسیما، ماموریت شناور طلائیه رهگیری و جمع‌آوری اطلاعات نظامی از شناور‌های هدف با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات شنودی، راداری، مخابراتی و اطلاعاتی است.

این شناور اطلاعاتی با ۹۴ متر طول و یک‌هزار و ۴۰۰ تن وزن در زمره شناورهای کلاس «موج» قرار دارد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: