اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - 08 December 2018
وزیر نفت:
وزیر نفت با اشاره به دستیابی به توافق کاهش تولید نفت بین کشورهای عضو و غیرعضو اوپک و معافیت ایران از مشارکت در کاهش تولید، گفت: تمام تلاش خود را به‎کار گرفتیم تا اجازه ندهیم سهم ایران از بازار نفت در درازمدت آسیب ببیند.

اجازه ندادیم سهم ایران از بازار نفت در درازمدت آسیب ببیندبه‌ گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شانا، بیژن زنگنه وزیر نفت در گفتوگو با بخش خبری ساعت ۲۱ خبر شبکه یک صداوسیما، با بیان این مطلب افزود: آثار هر تصمیمی را میتوان در واکنشهای بازار مشاهده کرد. افزایش قیمت نفت نشان میدهد تصمیم اخیر اوپک، اثرگذار و واکنش بازار مثبت بوده است.

زنگنه ابراز امیدواری کرد که با اجرای توافق کاهش تولید نفت، بازار در ماههای آینده به توازن برسد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نقش روسیه در دستیابی به این توافق گفت: واقعیت این است که در بین اعضای اوپک، عمدتا روسیه و مقداری نیز عمان اثرگذار است و آن‌طور که توافق هم صورت گرفته، ۲۳۰ هزار بشکه از تعهد کاهش تولید ۴۰۰ هزار بشکهای کشورهای غیراوپک را روسیه عهدهدار شده است.

براساس این گزارش، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) توافق کردند تولید خود را برای یک دوره ۶ماهه (از ابتدای سال نو میلادی) ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند، همچنین کشورهای غیراوپکی برای کاهش ۴۰۰ هزار بشکهای تولید نفت به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، ایران، ونزوئلا و لیبی از مشارکت در این توافق معاف شدهاند.

بیژن زنگنه،‌ وزیر نفت در بدو ورود به وین و پیش از آن بارها تاکید کرده بود که ایران به دلیل رویارویی با تحریم‌ها به‌هیچ عنوان زیر بار توافق کاهش تولید نمیرود.


نام:
ایمیل:
* نظر: