اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 02 December 2018
جلالی در جمع خبرنگاران:
رئیس فراکسیون مستقلین گفت: در شرایط فعلی سیاست خارجی ما در خط مقدم مبارزه با تحریم ها است و طبعا تمام برنامه هایی که به خصوص در حوزه اقتصاد طراحی می شود، یک پای آن در وزارت امور خارجه است لذا در شرایط کنونی استیضاح وزیر امور خارجه به مصلحت نیست.

استیضاح ظریف به مصلحت نیست

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، کاظم جلالی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، 11 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص استیضاح محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، گفت: فارغ از اینکه آنچه که گفته شده صحیح یا غلط است، در شرایط فعلی سیاست خارجی ما در خط مقدم مبارزه با تحریم ها است و طبعا تمام برنامه هایی که به خصوص در حوزه اقتصاد طراحی می شود، یک پای آن در وزارت امور خارجه است لذا ما فکر می کنیم در شرایط کنونی استیضاح وزیر امور خارجه به مصلحت نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به خصوص در مورد موضوعاتی که در طرح استیضاح به آن اشاره شده، پرداختن به آن ها در شرایط کنونی مقرون به صحت نیست.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی کشور بیشتر نیاز به همدلی دارد و تمامی مسئولان کشور باید تمام توان خود را بر این بگذارند که ما بتوانیم از شرایط تحریم که دشمنان به ناحق بر ما تحمیل کرده اند، عبور کنیم.

جلالی گفت: در این شرایط باید وزارت امور خارجه را تقویت کرد تا بتواند وظایف خود را انجام دهد؛ وزارت امور خارجه در حوزه های مختلف سیاست خارجی، درگیر حل و فصل مسائل است لذا این استیضاح را به مصلحت نمی دانم و فراکسیون های دیگر مجلس هم اقبالی نسبت به این استیضاح نشان ندادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی این طرح استیضاح در جلسه امروز کمیسیون، توضیح داد: امیدواریم همکاران عزیز ما که نسبت به این موضوع احساس وظیفه کردند، با پاسخ های وی در جلسه امروز کمیسیون قانع شوند و بحث به صحن علنی مجلس کشیده نشود.

وی ادامه داد: اگرچه در صورتی که این طرح استیضاح به صحن علنی مجلس بیاید، ظریف با آرای بالاتری از گذشته رأی خواهد آورد و مجلس به وی اعتماد می کند ولی همین میزان وقت گیری مجلس و مسئولین نیز به مصلحت کشور نیست.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در خصوص موضوع پولشویی در کشور، گفت: مسئولان جمهوری اسلامی در شرایط فعلی، اولا بهتر است کمتر حرف بزنند؛ ثانیا حرف های لازم و ضروری برای کشور مطرح شود و ثالثا حرف ها به صورت مستند عنوان شود.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشور در شرایط کنونی نیاز به ثبات، آرامش، همفکری و هم افزایی دارد و لذا نباید حرف هایی که ذهن ها را به سمت مسائل اختلافی می برد، مطرح شود.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: