اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 01 December 2018
رئیس پليس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از شناسايي و دستگيري سرشاخه اصلي و اعضای باند جعل مدارك دانشگاهي خبر داد.

باند جعل مدارک تحصیلی متلاشی شد

به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، سردار سيدكمال هاديانفر در تشريح این خبر اظهار داشت: سرشاخه اصلي  و 4 تن از اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی و مهارتی، به همت همکارانم در پلیس فتا خراسان رضوی،  مقام قضائی و  كارشناس هيئت نظارت و ارزيابي مدارك دانشگاهي، شناسايي و دستگيري شدند.

وی ادامه داد: سرنخ ها حاكي از ادامه فعاليت  برخی از اعضای این باند در ساير استان ها  داشت كه با تلاش شبانه روزي و پیگیری های مستمر،يكی دیگر از ااعضای این باند در شهرستان نوشهر و 3 تن نیز در استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند.

رئیس پليس فتا ناجا اشاره کرد: این افراد از طریق فعاليت گسترده تبليغاتی در فضای مجازی با ادعاي صدور مدارك دانشگاهي و مهارتي، انواع تاييديه های جعلی براي تقويت رزومه مهاجرت و استخدام  و ... اعتماد كاربران و افراد متقاضي را جلب کرده و از این راه کلاهبرداری می کردند.

سردار هاديانفر بیان کرد: متهم اصلي با سوء استفاده از سوابق كاري گذشته خود كه معاون قبلي يكي از موسسات آموزشي بوده، پس از كناره گيري از شغل با تاسيس شركت به همراه فرزند و عروسش از سال 90 تا كنون در زمينه صدور مدارك تحصيلي فعاليت داشته است.

وی  اضافه کرد: متهم اصلی تاكنون مدارك تحصيلي زيادي را براي متقاضيان از ديپلم تا دكتري در قبال دريافت مبالغي در حدود 5 ميليون الي 75 ميليون ريال، صادر کرده است  كه در همين رابطه تحقيقات پليس براي رقم دقيق كلاهبرداري و تعداد مدارك جعل شده ادامه دارد.

سردار هاديانفر گفت: هرگونه مدرك تحصيلي يا گواهينامه مهارت شغلی بدون تاييد وزارت علوم  معتبر نیست و پيگرد قانوني دارد بنابر این از شهروندان تقاضا داريم قبل از هرگونه ثبت نام و واريز وجهي از مورد تایید بودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهي يابند و درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشاني www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.


نام:
ایمیل:
* نظر: