اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 15 August 2015
مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان خبر داد
مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان گفت: این شرکت با افزایش تولید 4.4 درصدی درسال گذشته، در چهارماه امسال بیش از سه میلیون و ٤٨٤ هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده است که آماده صدور به خارج از کشور است.

فرشید ابدالی افزود: در چهارماه پارسال هشت میلیارد و ٦٧٢ میلیون مترمکعب گاز تولید شده که این مقدار در بازه زمانی امسال با ٢,٦ درصد افزایش به هشت میلیارد و ٨٩٩ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان این که شرکت پالایش گاز پارسیان در چهارماه امسال بیش از سه میلیون و ٤٨٤ هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده است، اعلام کرد: میعانات تولید شده در چهار مخزن ١٨ هزار مترمکعبی ذخیره و توسط خط لوله ١٠ اینچ به عسلویه ارسال و از آنجا به خارج از کشور صادر می شود.

به گفته ابدالی، تاکنون بیش از ٢٢ میلیون نفر- ساعت کار بدون حادثه در این شرکت ثبت شده که این رقم در حوزه کارکنان رسمی بیش از ١١ میلیون و در حوزه کارکنان پیمانکاری نیز بیش از ١١ میلیون و ١٥٤ هزار نفر - ساعت است.

شرکت پالایش گاز پارسیان در سال گذشته (٩٣) نزدیک به ٢٥ میلیارد مترمکعب گاز تولید کرده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پیش از آن ٤,٤ درصد افزایش داشته است.

این پالایشگاه با تولید سالانه ٢٤ میلیارد مترمکعب، سومین تامین کننده گاز طبیعی کشور محسوب می شود و ٤٦ درصد از خوراک خود را از حوزه تابناک، ١١ درصد را از حوزه وراوی و ٤٣ درصد را نیز از حوزه هما- شانول دریافت و پس از فرآورش به خط چهارم سراسری ارسال می کند.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش گاز پارسیان، این شرکت در مجموع ١٢,٨ درصد از گاز مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: