اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 01 December 2018
وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه وام و مصالح ساختمانی به روال سال گذشته از سوی بنیاد مسکن به زلزله‌زدگان کرمانشاه تخصیص می یابد، اعلام کرد: مهمترين کاری که باید با مشارکت مردم انجام دهیم این است که واحدهای باقی مانده مسکونی که مقاوم سازی نشد‌ه اند را مقاوم سازی کنیم تا آسیب پذیری آنها کاهش یابد.

تخصیص وام و مصالح ساختمانی به زلزله‌زدگان کرمانشاهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در جمع خبرنگاران، گفت: این زلزله با توجه به اینکه در عمق پنج کیلومتری و با شدت ۶.۴ بود، خسارت جانی نداشت و از این منظر باید خداوند را شاکر باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مناسب یکسال اخیر در مناطق زلزله زده کرمانشاه، ادامه داد: اقدامات یکسال گذشته  در خصوص نوسازی و بازسازی ساختمان های آسیب دیده از زلزله سال ۹۶ کرمانشاه نشان دادند که در این زلزله ساختمان های مقاوم سازی شده مقاومت مناسبی نشان داده و کمترین آسیب را دیدند که این نکته قابل توجهی است و نشان از فعالیت مناسب ساختمان در یکسال اخیر در کرمانشاه دارد.

وی افزود: آسیب هایی که هم اکنون به برخی ساختمان ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه وارد شده است در واحدهایی است که پیش تر تعمیر شده بودند و یا در زلزله گذشته آسیب ندیده بودند.

اسلامی  در بیان اقداماتی که باید توسط وزارت راه و شهرسازی در مناطق زلزله زده کرمانشاه انجام شود، گفت: مهمترین کاری که باید با مشارکت مردم انجام دهیم این است که واحدهای باقی مانده مسکونی که مقاوم سازی نشده اند را مقاوم سازی کنیم تا آسیب پذیری آنها کاهش یابد.

وی با اعلام اینکه ساختمان های سازه اسکلت فلزی و همچنین بتنی مقاومت خوبی در زلزله اخیر کرمانشاه داشتند، خاطرنشان کرد: برخی از ساختمان ها هستند که در مناطق زلزله زده کرمانشاه ناپایدارند. به همین دلیل سازه های ناپایدار را باید با سازه های مقاوم جایگزین کنیم. برای این قبیل از ساختمان ها همان مصوبه قبلی که در دولت بوده و وامی که به آنها تخصیص پیدا می کرد امسال نیز این وام ها برقرار است.

اسلامی همچنین گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچون سال گذشته متناسب با نیاز وام تخصیص می دهد. درعین حالی که مصالح ساختمانی نیز به زلزله زدگان در حال تحویل است.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: