اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 01 December 2018
از تيرماه سال 88 تا انتهای آبان‌ماه سال جاری حدود دو ميليارد و 613 ميليون کيلووات ساعت برق از محل انرژي‌هاي نو توليد شده که اين ميزان باعث صرفه‌جويي 575 ميليون ليتري مصرف آب در کشور شده است.

صرفه‌جویی 575 میلیون لیتری واحدهای تجدیدپذیر در مصرف آببه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، از تيرماه سال 1388 تا پایان شهریورماه سال 97، دو ميليارد و 613 ميليون کيلووات ساعت از منابع تجديدپذير انرژي توليد شده که اين ميزان توليد برق از محل انرژي‌هاي تجديدپذير توانسته از انتشار حدود يک ميليون و 803 هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

همچنين اين ميزان توليد انرژي‌هاي نو باعث شده 742 ميليون مترمکعب از مصرف سوخت‌هاي فسيلي در کشور که جزو عوامل اصلي آلايندگي هوا در کشور است، کاسته شود.

گفتني است، اين ميزان توليد انرژي‌هاي نو باعث صرفه‌جویی 575 ميليون ليتري مصرف آب در سال‌هاي اخير شده است که سهم آبان‌ماه به تنهايي حدود 19 ميليون ليتر بوده است.

هم‌اکنون 421 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به 660 مگاوات رسیده است. براین اساس تاکنون 95 نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و 39 مگاوات نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال 42 هزار و 700 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 98 هزار میلیارد ریال رسیده است.

بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که 45 درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع بادی، 41 درصد از نوع خورشیدی، 13 درصد از نوع برقآبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و دو درصد نیز از نوع زیست توده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: