اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 01 December 2018
امیر سرلشکر موسوی
فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی یک خط روشن و پر افتخار را طی کرده است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران 40 سال است پنجه در پنجه دشمنان انداخته است و دیری نخواهد پایید که افول و اضمحلال این مستکبران را شاهد باشیم.

نیروی دریایی ارتش یک خط روشن و پرافتخار را طی می کند

به گزارش عصرپرس، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز (شنبه) در مراسم الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران، «سهند» به نیروی دریایی ارتش گفت: طی ۴۰ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نیروی دریایی ارتش یک خط روشن و پر افتخار را طی کرده است و در این خط نورانی نقاط عطفی وجود دارد که اشاره به این نقاط، اشاره به عظمت انقلاب اسلامی در دمیدن روح خودباوری به مردم ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش در زمان رژیم طاغوت تقریبا همه چیزش وابسته به خارج از کشور بود. ارتش با پیروزی انقلاب اسلامی انرژی متراکم خود را آزاد کرد و برای نظام جمهوری اسلامی ایران افتخارات فراوان آفرید.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: دفاع جانانه و فراموش نشدنی تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر و حماسه بزرگ ۷ آذر که کمر رژیم بعثی را شکست و نیروی دریایی دشمن بعثی را تا آخر جنگ از عرصه دریا خارج کرد و ۱۰ هزار اسکورت کشتی های تجاری در هشت سال دفاع مقدس از افتخارات نیروی دریایی ارتش است.

فرمانده کل ارتش گفت: از زمان انتصاب امیر دریادار سیاری به عنوان فرمانده نیروی دریایی ارتش، فصل جدیدی در نیروی دریایی ارتش آغاز شد. تاسیس منطقه دریایی جاسک، توسعه منطقه دریایی چابهار، حضور در آب‌های آزاد و دور، ساخت شناورهای جدید با کمک صنایع وزارت دفاع و دانشگاه‌ها، اسکورت کشتی های تجاری و نفتی در خلیج عدن و باب المندب از فعالیت های این دوره بوده است.

وی ادامه داد: با حضور امیر دریادار خانزادی شاهد اوج‌گیری نیروی دریایی ارتش با بهره گیری از تجربیات ارزنده گذشته و ویژگی های علمی و نظامی او هستیم به طوری که نیروی دریایی ارتش وارد فصل جدید دیگری شده است.

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی خوبی نیز میان صنایع دریایی وزارت دفاع و نیروی دریایی ارتش ایجاد شده است. این هم افزایی در راستای توسعه و ارتقای نیروهای مسلح در سطح منطقه و فرامنطقه ای شده است. هم افزایی نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه نیز وارد فصل جدیدی شده است. این روحیه و اراده است که ما را حافظ و حاکم امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان کرده است و می توانیم اقدمات ناامن کنندگان منطقه‌ای را خنثی و امنیت را حفظ کنیم.

فرمانده کل ارتش در پایان تصریح کرد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و زوج نامشروع آن، رژیم صهیونیستی و کسانی که خود را به آنها می سپارند، با ایجاد ناامنی در منطقه ارتزاق می کنند و به حیات خود ادامه می دهند و به همین علت است که نظام سربلند جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است که پنجه در پنجه این مستکبران انداخته است و در این چهار دهه هرگز عقب نشینی نکرده وهیچگاه عقب نشینی نیز نخواهد کرد و دیری نخواهد پایید که افول و اضمحلال این مستکبران را شاهد باشیم.

پس از سخنان فرمانده کل ارتش  و ابلاغ فرمان الحاق و پیوستن ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اولین ماموریت دریایی ناوشکن سهند آغاز شد .

در مراسم الحاق ناوشکن سهند نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ، فرمانده نیروی دریایی، جانشین وزیر دفاع ، استاندار ،و جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران ،پیش کسوتان نیروی دریایی و فرماندهان و متخصصان منطقه یکم دریایی و کارخانجات نیروی دریایی حضور داشتند .


نام:
ایمیل:
* نظر: