اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - 29 November 2018
دو فروند شناور زیردریایی صبح امروز با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده این نیرو در منطقه یکم نداجا به این نیرو ملحق شد.

پیوستن دو فروند زیردریایی کلاس غدیر به ناوگان نیروی دریایی

به گزارش عصرپرس به نقل از صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در بندرعباس افزود: این شناور‌ها شامل دو زیردریایی کلاس غدیر است.

دریادار دوم مجتبی محمدی گفت: زیردریایی غدیر ۹۴۲، تعمیرات اساسی و بازسازی کامل شده است.

وی گفت: زیر دریایی غدیر ۹۵۵ نیز چهاردهمین فروند شناور ساخته شده است که به ناوگان نیروی دریایی ارتش اضافه شد.

فرمانده ناوتیپ زیرسطحی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس نیز گفت: زیردریایی غدیرکه به دست توانمند مهندسان وزارت دفاع ساخته شده است توانایی شلیک اژدر، کف نشینی و اجرای عملیات ویژه خروج غواص برای حمله و غافلگیری دشمن را دارد.

ناخدا یکم عرشه قادر وظیفه افزود: این کلاس از زیردریایی‌ها دارای پیچیده‌ترین و مدرن‌ترین تجهیزات و تکنولوژی‌های سازه‌های نظامی در جهان است.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش نیز گفت: ناوشکن سهند هم که به دست توانمند مهندسان نیروی دریایی ارتش درکمتر از دوسال ساخته شده است، شنبه ده آذر، به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی می‌پیوندد.

امیر دریادار دوم علیرضا شیخی افزود: ناوشکن بالگردبر سهند پیشرفته‌ترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش است.

وی گفت: این ناوشکن دارای هزار و ۳۰۰ تن وزن، ۹۶ متر طول و بیش از ۲۵ گره دریایی سرعت است.

وی افزود: این ناوشکن توانایی حمل انواع سلاح‌های سطحی، زیرسطحی و هوایی و امکان غافلگیری و به اشتباه انداختن رادار‌های دشمن را دارد.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش گفت: با افزایش گنجایش مخزن سوخت، ماندگاری این ناوشکن در دریا بیشتر از ناوشکن‌های موجود در نیروی دریایی ارتش است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: