اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - 27 November 2018
با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛
نمایندگان مردم در خانه ملت وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند تا وسیله ایاب و ذهاب را تا نزدیک ترین محل آموزشی مربوطه به صورت رایگان تامین کند.

هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان روستاهای فاقد مدارس رایگان شد

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 6 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با ماده 6 این طرح با 159 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 6 این طرح آمده است که در روستاها و مناطقی که امکان ارائه خدمات آموزشی وجود ندارد وزارت آموزش و پرورش مکلف است وسیله ایاب و ذهاب را تا نزدیک ترین محل آموزشی مربوطه به صورت رایگان تامین کند.

همچنین نمایندگان با ارجاع ماده 7 طرح مذکور به کمیسیون بودجه جهت بررسی بیشتر با 144 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند که در این ماده آمده بود که وزارت آموزش و پرورش مکلف است نسبت به تغییر رسته افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر از خدماتی به آموزشی اقدام کند.

ایستادگی در مقابل سنگ اندازی کشورها و رقبای منطقه با تصویب دو فوریت لایحه

موافقان تصویب دو فوریت لایحه تاسیس مرکز آسیا اقیانوسیه تصویب این لایحه را برای ایستادگی در مقابل سنگ اندازی کشورها و رقبای منطقه ضروری دانستند.

سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 6 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا اقیانوسیه به نمایندگی از سازمان ملل متحد در مورد تاسیس مرکز آسیا اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا با بیان اینکه این لایحه موافقتنامه ای برای توسعه مدیریت بلایا و حوادث طبیعی است، گفت: از 40 حادثه ای که در دنیا وجود دارد 31 حادثه آن در ایران رخ داده و خواهد داد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با یادآوری تشکیل ستاد مدیریت بحران، افزود: کشور ما در معرض حوادث زیادی قرار دارد و هر روز یک حادثه اتفاق می افتد.

وی با یادآوری اینکه طی 2 ماه گذشته سیل در استان های شمالی زندگی مردم را با خود برده است، تصریح کرد: در کرمانشاه و غرب کشور زلزله امان مردم را بریده آیا ضرورت ندارد با دو فوریت این موافقتنامه موافقت کنیم، اگر بنا باشد دنیا را حساس و به مردم در استان های مختلف کمک کنیم باید با دو فوریت این لایحه موافقت کنیم.

رحیمی جهان آبادی:با تصویب دو فوریت لایحه می توان در مقابل کشورها و رقبای منطقه که سنگ اندازی می کنند ایستادگی کرد.

همچنین جلیل رحیمی جهان آبادی در موافقت با دو فوریت این لایحه، گفت: ایران از اثرگذار و شاخص ترین کشورهای منطقه است و بررسی این لایحه به معنای ضرورت اهمیت و توجه به مناسبات بین المللی است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران نقش مهمی در سازمان های بین المللی دارد، افزود: دولت پیشنهاد داده دو فوریت این لایحه در مجلس تصویب شود تا بتوان در مقابل کشورها و رقبای منطقه که سنگ اندازی می کنند و نقش جمهوری اسلامی را در سازمان های منطقه ای و در خاورمیانه بخواهند کمرنگ کنند این فرصت تاریخی را نباید از دست داد.

وی با بیان اینکه در تمام بخش ها مشکلات زیادی داریم و منکر آن ها نیستیم، تصریح کرد: نمی توان آن را به تمامی مسائل نسبت داد، این فرصتی استثنایی است که دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه فراهم کرده برای اینکه نقش ما در سازمان ملل متحد و سازمان ها و نهادهای وابسته افزایش یابد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اغلب کشورهای منطقه حاضر هستند میلیاردها دلار هزینه کنند تا نقش کلیدی در سازمان ها داشته باشند در این رابطه ما باید نقش خود را تقویت کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: