اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 26 November 2018
با امضای تفاهم‌نامه بین شرکت انتقال گاز و سازمان فضایی
امضای تفاهم‌نامه بین شرکت انتقال گاز و سازمان فضایی با هدف توسعه کاربردهای فناوری فضایی بومی کشور، شرکت انتقال گاز را به سفیر سازمان فضایی در صنعت گاز ایران بدل می‌کند.

شرکت انتقال گاز سفیر سازمان فضایی در صنعت گاز است

به گزارش عصرپرس نقل از شرکت ملی گاز، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت انتقال گاز و سازمان فضایی ایران با هدف توسعه کاربردهای فناوری فضایی بومی کشور مطابق با سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه امضا شد.

مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت انتقال گاز ایران و سازمان فضایی ایران که شامگاه چهارشنبه (۳۰ آبان‌ماه) برگزار شد، طرح‌ریزی و اجرای فاز پایلوت ارائه خدمات مخابراتی ماهواره‌ای به شرکت انتقال گاز ایران را مهم‌ترین هدف این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: همکاری در مراحل امکان‌سنجی و طراحی ماموریت منظومه ماهواره‌های مخابراتی، ارائه اطلاعات فنی مورد نیاز در این زمینه به سازمان فضایی ایران، مشارکت و حمایت از سرمایه‌‌گذاری از جمله تعهدات شرکت انتقال گاز ایران در قالب این تفاهم‌نامه است.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به این‌که یکی از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه، ارائه خدمات به شرکت انتقال گاز ایران مبتنی بر فناوری فضایی بومی در کشور است، اعلام کرد: امضای این تفاهم‌نامه یک طلیعه جدید برای متخصصان حوزه فضایی کشور به منظور ارائه دستاوردها در حوزه‌های عملیاتی و اجرایی راهبردی است.

به گفته وی، زمینه‌سازی ارائه خدمات مخابرات ماهواره‌ای به شرکت انتقال گاز ایران در قالب پروژه‌های توافقی از مهم‌ترین تعهدهای سازمان فضایی ایران در این تفاهم‌نامه است.

شرکت انتقال گاز ایران می‌تواند سفیر سازمان فضایی در صنعت گاز باشد

سعید توکلی، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران درباره تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت انتقال گاز و سازمان فضایی گفت: با اجرای کامل و پایدار این تفاهم‌نامه از سوی سازمان فضایی ایران، شرکت انتقال گاز می‌تواند فضاهای بعدی توسعه همکاری‌ها را ایجاد کند و سفیر این سازمان در صنعت گاز باشد.

وی مدت زمان این تفاهم‌نامه را چهار سال اعلام کرد و افزود: امنیت و پایداری ارتباطات و حصول اطمینان از امنیت اطلاعات از دغدغه‌های شبکه انتقال گاز ایران است که این دغدغه با بهره‌برداری از فناوری فضایی و سیستم‌های ماهواره‌ای رفع خواهد شد.

به گفته توکلی، همکاری و مشارکت در طراحی ماموریت و امکان‌سنجی منظومه‌های ماهواره‌ای مخابراتی مانند قرائت از راه دور، نشت‌یابی، کنترل فرآیند حفاظت کاتدی و سایر نیازمندی‌های شرکت انتقال گاز از جمله اهداف تفاهم‌نامه امضا شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: