اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - 26 November 2018
امیر سرتیپ حاتمی:
وزیر دفاع گفت: برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی را تجلی اراده، خواستن، استقلال و نماد تحقق نظریه مقاومت در برابر زورگویی های نظام سلطه است .

جشنواره بین المللی هوایی تجلی اراده ومقاومت در برابر نظام سلطه است

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ حاتمی در افتتاح نهمین نمایشگاه هوائی و هوانوردی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در این مقطع تاریخ حساس جهان، نوعی جشنواره امید و عزت و افتخار است گفت: در این جشنواره بایستی از عظمت علم و دستاوردهای آن لذت برد و به این دانش مهم بشری ادای احترام کرد و خدا را شاکر بود که از روی عدل، هوش و اراده را میان انسان ها تقسیم کرده است تا روزی اگر افراد جاه طلب و خودخواه ، دیگران را از دانش خود محروم کردند ، ملت های دیگر با اراده فولادین و هوش خود،  با تلاش آن را به دست آورند.

امیر سرتیپ حاتمی برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی را تجلی اراده، خواستن، استقلال  و نماد تحقق نظریه مقاومت در برابر زورگویی های نظام سلطه دانست و اظهارداشت:  پیشرفتهای علمی و فناورانه برای همه ملتها مایه غرور است ولی برای ملتهایی که تحت فشارهای قدرتهای زورگو و به رغم مخالفت آنها، این پله های ترقی را طی می کنند، احساس غرور مضاعفی دست می دهد.

وی با اشاره به تلاش پژوهشگران، مهندسان، طراحان و تکنسین های صنعت هوایی و دانشمندان این عرصه این نمایشگاه را سمبل تحقق رویای بشری، یعنی پرواز عنوان کرد و با ابراز تاسف به حال کسانیکه  تصور می کنند دیگران را از این علم محروم کرده اند ادامه داد: آنها پیشرفت های امروزشان را بر پایه های خون های ریخته شده مردم جهان و ثروت مردم جنگ زده اروپا و آسیا  و  دانشمندان آنها بنا نموده اند و با سوء استفاده از این علم بادآورده، قلدرمابانه  و ظالمانه، با گستاخی تئوری برتری هوایی و حاکمیت هوایی بر فضای سایر کشور ها را مطرح می کنند.

 وزیر دفاع برگزاری این نمایشگاه را نمونه ای از خود باوری در مقابل تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران عنوان و تأئید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران با نشاط، استوار ، سربلند و با اعتماد به نفس کامل در برابر مسئولان نفرت پراکن، دروغ گو، عهدشکن، خشونت طلب و جنایتکار آمریکا، ایستاده است و این نمایشگاه و حضور شما میهمانان نمونه ای است که نشان می دهد آنها با تحریم ظالمانه علیه مردم ایران، حیثیت خود را مخدوش کرده و جلوگیری از پیشرفت و توقف استقلال خواهی ملت ایران سرابی بیش برای آنها نبوده است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به ذات استکباری آمریکا و اقدامات غیرمسئولانه دولت ترامپ در صحنه بین الملل و اشتباهات مکرر آنها در نادیده گرفتن صلح و امنیت بین المللی تأکید کرد: آمریکا امروز به به «آمریکای مفلوک تر» تبدیل شده است. ملت ایران، چهل سال پیش آمریکا به عنوان نماد استکبار را از سرزمین اسلامی ایران بیرون کرد و با افتخار جشن چهل سالگی استقلال را در سه ماه آینده برپا خواهد کرد.

وزیر دفاع در همین زمینه  تصریح کرد:  این حرکت ایران اسلامی  برای سایر ملت های منطقه که سرزمین شان را از وجود استکبار پاکسازی کنند تبدیل به یک الگو شده است و امروز آثاری جدی از اراده ملتهای جهان برای مقابله با استکبار دیده می شود.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه اصل کلیدی و مهم " صلح و رفاه برای همه" و " جهان عاری از افراط و خشونت در سایه مشارکت و همکاری" از اصول خدشه ناپذیر و تردیدناپذیر جمهوری اسلامی ایران است خاطر نشان ساخت: ما معتقدیم همسایگان ما، برای ما دائمی هستند لذا حافظه تاریخی و راهبردی آنها، عواطف و احساسات ، باورها و ارزش ها، منطق،عقلانیت راهبردی همسایگانمان ، در منطق راهبردی ما همانند لوح های ماندگاری است که هیچگاه مایل نبوده و نیستیم بر روی آن نقطه ای تار نقش ببندد. آنچه ما به دنبال آن هستیم فقط بازدارندگی است و اینکه کسی به خود، حتی اجازه و جرات فکر کردن درباره حمله به ایران را ندهد. این درسی است که تاریخ و جغرافیای ما ایران به ما داده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: