اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - 24 November 2018
رییس کارگاه مرکزی تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین الات فرایندی اهواز:
رییس کارگاه مرکزی تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین الات فرایندی اهواز گفت: بازدید سازندگان داخلی از کارگاه های تعمیرات تجهیزات نفتی باعث تعامل بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی می شود و با ورود بخش خصوصی و انتقال دانش فنی به سازندگان می توانیم چرخه نفت را با قدرت ادامه داده و توان داخلی را افزایش دهیم.
با تعامل بخش خصوصی می توان چرخه نفت را با قدرت ادامه داد
به گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس،لفته خالدی رییس کارگاه مرکزی تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین الات فرایندی اهواز در حاشیه بازدید خبرنگاران و سارندگان تجهیزات داخلی از کارگاه تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین الات فرایندی در اهواز در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: بازدید سازندگان داخلی از کارگاه های تعمیرات تجهیزات نفتی باعث تعامل بیشتر بین بخش خصوصی و دولتی می شود و با ورود بخش خصوصی و انتقال دانش فنی به سازندگان می توانیم چرخه نفت را با قدرت ادامه داده و توان داخلی را افزایش دهیم.

وی افزود: متخصصین ما ازدانش فنی بالایی برخوردارند، اما امکانات کمی برای تامین اعتبارات داریم که امیدوارم با حضور بخش خصوصی مشکلات را بر طرف شود.

خالدی در ادامه گفت: کارگاه مرکزی توانایی زیادی در بخش  تراشکاری و ساخت قطعات که تا کنون ساخته نشده اند دارد اما نیازمند تعامل بیشتر بخش خصوصی است. 

توانایی صددرصدی ساخت تجهیزات صنعت نفت با ورود بخش خصوصی

خسرو محسنی معاون عملیات مدیریت تعمیرات در ادامه گفت: 4 نوع تعمیرات اساسی در مناطق نفت خیز جنوب وجود دارد که شامل تعمیرات اساسی مناطق کارون، مارون، گچساران و آقاجاری می شود و تمام تعمیرات توسط کارگاه مرکزی اهواز و آقاجاری پشتیبانی و خدمات به شرکت های بهره بردار ارائه می دهند.

وی در ادامه با اشاره به بومی سازی 65 درصد قطعات ماشین های دوار در کشور، گفت: ما با تجهیزات ثابت مشکلی نداریم چرا که تماما بومی سازی شده اند و نیازی به کشور های خارجی نداریم و با ورود بخش خصوصی 35 درصد باقیمانده را می توان در سال 98 به خودکفایی رساند. 

به گزارش عصرپرس، در دهمین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان بیش از 220  شرکت داخلی که در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات مورد استفاده در صنایع نفت، گاز، پالایش،پتروشیمی و حفاری فعالیت می کنند، مشارکت دارند.

این نمایشگاه از یکم تا چهارم آذرماه 1397 از ساعت 9 تا 17 پذیرای بازدید متخصصان، کارشناسان و علاقه مندان خواهد بود. 


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: