اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 20 November 2018
با حضور وزیر بهداشت انجام شد:
در سفر وزیر بهداشت به همراه کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی، درمانگاه شبانه روزی مریم مقدس ارومیه که با مشارکت وزارت بهداشت و انجمن آشوریان ارومیه و حومه ساخته شده، افتتاح شد.

افتتاح درمانگاه شبانه روزی مریم مقدس ارومیهبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وبدا، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح این درمانگاه گفت: آشوریان بیش از 3700 سال است که در این منطقه زندگی می کنند و اجداد ما موسسین اولین دانشکده طب نوین و پرستاری در ارومیه بودند و بیش از 600 سال اجداد ما، پزشکان حاذق خلفای اسلام بودند و دانشگاه جندی شاپور را پایه گذاری کردند.

وی تصریح کرد: از وزیر بهداشت کمک خواستم که درمانگاهی برای آشوریان ساخته شود که باعث افتخار آشوریان شود و خوشحالم که امروز با کمک های وزیر بهداشت با اختصاص مبلغ 14 میلیارد ریال، درمانگاه شبانه روزی مریم مقدس ارومیه افتتاح شد البته این مرکز نیاز به برخی تجهیزات پزشکی دارد که امیدواریم تامین شود.

دشمنان ایران؛ لازم نیست قیّم ما اقلیت ها باشند قیّم ما نظام جمهوری اسلامی و مسئولان این نظام هستند

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز مدعیان دموکراسی، حقوق بشر و آنهایی که ادعای انسان و انسانیت می کنند و خودشان را متمدن می دانند و فکر می کنند تمدن را می شناسند و آنهایی که فکر می کنند دین، اعتقاد و ایمان دارند همواره تلاش می کنند علیه ایران که مهد تمدن و زندگی اقوام و ادیان مختلف در کنار یکدیگر با صلح، صفا و صمیمیت است، ادعاهای بی اساسی را مطرح کنند.

یوتانن بت کلیا افزود: دشمنان در ادعاهای خود می گویند که حقوق اقلیت ها در ایران رعایت نمی شود اما امروز با حضور وزیر بهداشت در درمانگاه مریم مقدس و کمک ویژه به ساخت آن، می خواهیم بگوییم که آمریکا، اروپا و کشورهای متمدن و مدعی دموکراسی و حقوق بشر، چشم های تان را باز کنید، پنبه ها را از گوش های تان بیرون بیاورید، زبان های تان را ببندید، لازم نیست قیّم ما باشید چون احتیاج به قیّم نداریم و قیّم ما، نظام جمهوری اسلامی و مسئولان کشورمان هستند و ما آزادیم و در منطقه ای زندگی می کنیم که وزیر بهداشت کشورمان در ساعات پایانی روز به دیدار ما می آید.

وی با اشاره به تقدیم شهدای آشوری در دوران دفاع مقدس گفت: فرزندان ما آشوریان در دفاع از آب و خاک و ناموس در کنار فرزندان مسلمان و سایر ادیان، به شهادت رسیدند و ما فرزندان افرادی هستیم که قرن ها مرزبان ایران بوده ایم و افتخار می کنیم که امروز در کنار سایر اقوام و ادیان، زندگی محبت آمیزی داریم.

ارومیه تاریخ بسیار کهنی دارد

وزیر بهداشت نیز در مراسم افتتاح این درمانگاه گفت: خوشحالیم که در این بنا که به نام حضرت مریم مقدس ساخته شده حاضر شدم و این مرکز می تواند خدمات بهداشتی و درمانی و پیشگیرانه را به آشوریان ارائه دهد و خوشحالیم که به همراه رییس جمهور و همکارانم در دولت در شهری حضور داریم که تاریخ بسیار کهنی دارد و در بین شهرهایی که قبل از تاریخ میلاد مسیح وجود داشته اند، ماندگار و سرافزار است و اگر بگوییم قدمت ارومیه از سارد و نینوا بیشتر است گزافه نگفته ایم چون دیگر اثری از آن شهرها نیست اما ارومیه یکی از زیباترین شهرهای ایران است.

دکتر هاشمی افزود: نیازهای درمانگاه شبانه روزی حضرت مریم مقدس حتما توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه احصا و در کمترین زمان تامین خواهد شد و از اینکه پرونده الکترونیک سلامت برای آشوریان تشکیل می شود و با کمک خودشان اگر دچار بیماری شدند، درمان می شوند و یا اگر در معرض بیماری هستند مراقبت انجام می شود که مبتلا نشوند، تشکر می کنم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدواریم که جامعه آشوریان همچنان که از دیرباز مایه افتخار ایران بوده اند بتوانند در کمال آرامش، دوستی و همزیستی محبت آمیز به زندگی شرافتمندانه ادامه دهند و افتخار می کنم که در این جمع عزیزانی هستند که عزیزترین فرزندان خود را تقدیم کشور و انقلاب کردند و آنچه هم که ما انجام داده ایم، کمترین وظیفه ای بوده که انجام شده است.

قدیمی ترین نسخه پزشکی جهان به وزیر بهداشت اهدا شد

سنگ نوشته قدیمی ترین نسخه پزشکی دنیا با قدمت چهار هزارساله در درمانگاه مریم مقدس توسط مارنرسای بنیامین اسقف اعظم کلیسای آشوری شرق ایران و یوناتن بت کلیا نماینده اقلیت‌های دینی آشوریان و کلدانی در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی به وزیر بهداشت اهدا شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: