اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 18 November 2018
قمی:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هر نوع تبلیغی برای کنکور خلاف سیاست‌های نظام آموزشی کشور است، گفت: رسانه ملی با تبلیغات کنکوری روح جوانان را خدشه‌دار و جیب عده‌ای دیگر را پر می‌کند.

رسانه ملی با تبلیغات کنکوری روح جوانان را خدشه‌دار می‌کند

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، محمد قمی با انتقاد از تبلیغات بی‌ضابطه موسسات و کتب کنکوری از طریق رسانه ملی، گفت: متاسفانه رسانه ملی مسائل فرهنگی را به فراموشی سپرده و به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده است به همین دلیل به سیاست‌های فرهنگی و آموزشی دولت و نظام توجه کمتری دارد تا جایی که کالاهای خارجی را نیز در سال حمایت از کالای ایرانی تبلیغ می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون کنکور در بسیاری از رشته‌ها حذف شده است و در آینده نزدیک به طور کل برچیده می‌شود اما مافیای کنکور خواهان ادامه این آزمون است به همین دلیل تبلیغ و ترویج موسسات کنکوری را رها نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر نوع تبلیغی برای کنکور خلاف سیاست‌های نظام آموزشی کشور است، افزود: همراهی رسانه ملی با موسسات کنکوری برای باقی ماندن کتب و موسسات کنکوری قابل پذیرش نیست.

مسئولان سیاستگذاری منسجمی برای حذف کنکور داشته و دیگر دستگاه‌ها را وادار به همراهی با خود کنند

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری باید سیاستگذاری منسجمی برای حذف کنکور داشته و دیگر دستگاه‌ها را وادار به همراهی با خود کنند، گفت: درواقع اگر آن‌ها در اجرای سیاست‌های خود راسخ و محکم باشند رسانه ملی نیز مجبور به تبعید خواهد شد.

قمی تبلیغ موسسات کنکوری را خلاف اهداف سند تحول بنیادین دانست و افزود: تحریک افکار عمومی و در پی آن بروز برخی واکنش‌ها ازسوی مردم، ذهنیت مسئولان سازمان سنجش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش را نسبت به واقعیات کنکور تغییر می‌دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در صورتی که تصمیمی در حوزه آموزش با سیاست‌های موسسات کنکوری همراه نباشد این موسسات سعی می‌کنند با دامن زدن به حاشیه‌ها این تصمیمات را تغییر دهند، تاکید کرد: مافیای کنکور فضا را برای رسیدن به اهداف خود آماده می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا باید بیشتر تبلیغات این سازمان در حوزه کنکور، کتاب‌های کمک درسی و کلاس های آموزشی باشد؟، اضافه کرد: اگرچه صداوسیما برای تامین نیازهای خود به اسپانسر نیاز دارد اما نباید با تبلیغ کنکور روح و روان فرزندان ما را خدشه‌دار کرده و جیب عده‌ای دیگر را پر کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: